تبریز؛

سرمایه گذاری یک هزار و 260 میلیارد ریالی منطقه آزاد ارس در بخش عمران

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای 115 پروژه عمرانی با سرمایه گذاری یک هزار و 260 میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صدیقیان با اشاره به اینکه 64 پروژه به اتمام رسیده است، گفت: 40 پروژه در سالجاری اجرایی شده و عملیات احداث بقیه پروژه ها از سال های گذشته شروع است.

وی بودجه عمرانی سال 1394 منطقه آزاد ارس را یک هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این بین 10 درصد بودجه عمرانی سازمان به پروژه های حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اختصاص یافته است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس از احداث بزرگترین پارک ساحلی کشور در حاشیه رودخانه ارس خبر داد و با بیان اینکه تاکنون 3.5 هکتار از این پارک احداث شده و 3.5 هکتار نیز در دست احداث است، رویکرد اصلی سازمان از اجرای پروژه های عمرانی ارس را تامین امنیت،نشاط و آرامش برای ارس وندان و گردشگران عنوان کرد.

منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس با وسعت 51 هزار هکتار در محدوده شهرستان های جلفا، کلیبر و خداآفرین در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است.

ساحل رودخانه ارس از کاروانسرای تاریخی خواجه نظر تا پل مرزی ایران و نخجوان، از زیبایی خاصی برخوردار بوده و ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است .


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.