کتاب‌های الکترونیک بر سرانه مطالعه تاثیر می‌‌گذارد

امروزه کتاب‌های الکترونیک تاثیر فراوانی در این زمینه می‌گذارند. کسانی که با مترو رفت و آمد می‌کنند، از تبلت یا موبایل برای مطالعه بهره می‌برند.

منصوره میر فتاح، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حضور کتاب‌های الکترونیک در عرصه نشر گفت: به طور معمول آنچه در کتاب‌های الکترونیک پیرامون نگارش آن مد نظر قرار می‌گیرد، با کتاب‌های دیگر تفاوتی  نمی‌کند اما این نوع کتاب‌ها روی سرانه مطالعه کشور می‌تواند موثر واقع شود.

وی افزود: به دلیل  آنکه بیشتر رفت  و ‌آمدها در داخل شهر است، دوره‌ای استفاده از کتاب‌های پالتویی مرسوم شد و به افزایش سرانه مطالعه کشور کمک زیادی کرد. امروزه کتاب‌های الکترونیک تاثیر  فراوانی در این زمینه می‌گذارند. کسانی که با مترو رفت و آمد می‌کنند، از تبلت یا موبایل برای مطالعه بهره می‌برند.

این نویسنده با اشاره به آنکه کتاب‌های الکترونیک بر ذائقه افرادی که دغدغه مطالعه دارند نمی‌تواند موثر واقع شود،‌ بیان کرد: در زمینه کتاب‌های الکترونیک محدودیت‌هایی وجود دارد. از جمله آنکه مطالعه آن بر روی صفحه ال ای دی می‌تواند بر میزان مطالعه تاثیر بگذارد. دست افراد در مطالعه نشر مکتوب نسبت به این نوع کتاب‌ها بازتر است.

میر فتاح ادامه داد: دست مخاطب در زمینه مطالعه کتاب الکترونیک باز نیست. به دلیل آنکه خلاصه‌ترین متن در آن قرار داده می‌شود،. صفحه‌بندی آن باید با نشر مکتوب متفاوت باشد. در نشر مکتوب صفحه‌بندی‌ها در 38 سطر انجام می‌شود، اما در نوع الکترونیک آن فاصله سطرها بسیار بیشتر خواهد بود .

وی تصریح کرد: زمانی که فرد هنگام مطالعه کتاب الکترونیک به سر درد مبتلا شود، به طور قطع از انجام آن صرف نظر خواهد کرد و باتردید این کار را انجام خواهد داد. باید صفحه‌بندی‌ها در کتاب الکترونیک کارشناسی‌تر شود تا مخاطب را جذب کند. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار