مک کین: باید زندانیان سیاسی در ایران آزاد شوند

سناتور مک کین بر لزوم آزادی دیگر زندانیان سیاسی در ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ جان مک کین عضو جمهوری خواه سنای آمریکا از ایالت آریزونا و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا در جلسه ای با عنوان راهبرد آمریکا در خاورمیانه مدعی شد: همه ما از خبر آزادی چهار آمریکایی استقبال می کنیم که به گونه ای ناعادلانه در ایران زندانی بودند و حالا آزاد شده اند. ما بارها شرایط بازداشت آنها  و آزادی آنها را بررسی کرده ایم. اینکه چهار آمریکایی به نزد خانواده هایشان بازگشته اند خبر خوبی است. حالا ایالات متحده باید همچنان برای آزادی آمریکایی هایی تلاش کند که هنوز در ایران زندانی یا ناپدید هستند. ازجمله این افراد، می توان به رابرت لوینسون اشاره کرد. ما باید برای آزادی هزاران زندانی سیاسی تلاش کنیم که رژیم ایران آنها را زندانی کرده است. ایران همچنان به نقض حقوق بشر مشغول است.

سناتور آمریکایی سیاست های اوباما را درباره ایران اشتباه توصیف کرد.

مک کین در جلسه ای با عنوان راهبرد آمریکا در خاورمیانه اظهار داشت: یکی از بخشهای سیاست دولت آمریکا درباره منطقه خاورمیانه که از ابتدا آشکار بود، سیاست ها درباره ایران بوده است. دولت باراک اوباما ، رئیس‌جمهور آمریکا، بجای مذاکره با ایران برای رسیدن به توافقی که براساس آن، ایران از برنامه هسته ای اش دست بکشد، توافقی را امضا کرد که به گفته هنری کیسینجر، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا، سبب می شود از روند جلوگیری از اشاعه هسته ای، به مدیریت این مساله حرکت کنیم. 

مک کین در ادامه مدعی شد: باوجود همه مطالب مطرح شده درباره اینکه این توافق هسته ای سبب بازشدن باب روابط جدید با ایران می شود، می بینیم که رفتار جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده است.  ایران از ماه اکتبر دو آزمایش موشکی پیشرفته انجام داده که این اقدام ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است و همچنین به شلیک راکت در فاصله یک هزار و پانصد یاردی (حدود یک هزار و پانصد متری) به یک ناو هواپیمابر آمریکایی مبادرت کرده است و دو قایق نیروی دریایی امریکا را توقیف کرده است که در منطقه خلیج فارس در حال تردد بودند و به صورت غیرقانونی به بازداشت ده تفنگدار آمریکایی مبادرت کرده است و کل این ماجرا را به صورت تبلیغاتی به نمایش گذاشته که این کارش نیز نقض کامل قوانین بین المللی و  دریایی با قدمت چندین قرن بوده است. من به عنوان فردی که از خانواده ای با سابقه نظامی از نیروی دریایی هستم باید بگویم تفنگداران آمریکایی در این ماجرا با تحقیر آمیزترین رفتاری مواجه شدند که من در کل زندگی ام دیده ام. من مطمئن هستم که ایران از تصاویر نظامیان زانو زده آمریکایی برای نشان دادن موفقیت بیشتر خود در منطقه و جهان استفاده کرده است.

وی در ادامه مدعی شد: کمی پس از آزادی چهار زندانی آمریکایی در ایران، متوجه شدیم که سه آمریکایی در بغداد  ربوده شدند. ظاهرا یک گروه شیعی شبه نظامی مورد حمایت ایران این کار را انجام داده است. تردیدی ندارم که دولت اوباما برقراری روابط جدید با ایران را دنبال کرده است زیرا معتقد است این کار سبب کاهش تنش های فرقه ای در منطقه خواهد شد؛ اما درواقعیت می بینیم که نزدیک شدن دولت اوباما به ایران فقط سبب تشدید این تنش ها و عمیق تر شدن شک و تردیدها و ناراحتی های شرکای سنتی سنی و متحدان ما ازقبیل اسرائیل و ترکیه شده است. این وضع در حال بدتر شدن است زیرا دولت آمریکا در حمایت از شرکا و متحدان منطقه ای مان بسیار کند عمل کرده است. رویداد اخیر در تاخیر در فروش هواپیماهای شکاری به قطر و کویت موید همین مسئله است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
چشم منتظربودیم سگی مثل توپارس کنه وماهم بترسیم درثانی هروقت شماسگهای هارحقوق بشررارعایت کردیدماهم ازشمایادمیگیرم وانجام میدیم ای پسترازخوک
آخرین اخبار