معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه درباره مساله سوریه رایزنی کردند

عاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه ایران و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در گفت و گویی تلفنی درباره بحران سوریه رایزنی کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان و میخاییل بوگدانف امروز (چهارشنبه) در گفت و گوی تلفنی در مورد مجموعه مسایل مربوط به حل و فصل بحران سوریه، تبادل نظر کردند.

در این تماس تلفنی مسایل مربوط به مذاکرات آتی دمشق و معارضان سوری که با تصمیم گروه حامیان سوریه و مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت برنامه ریزی شده است، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

گروه حامیان سوریه برخلاف نام آن اکثرا از اعضای اردوگاه ضدسوری ازجمله آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر تشکیل شده است و این کشورها از آغاز شکل گیری بحران در سوریه همواره در امور داخلی این کشور مداخله کرده و از تروریست های ضدسوی حمایت کرده اند.

برخی از اعضای این گروه ازجمله عربستان در زمان حاضر نیز برای جلوگیری از موفقیت و به ثمرنشستن مذاکرات سوری برنامه ریزی و تلاش می کند و بطور منظم مبالغی نیز برای حمایت از تروریست ها و افراط گراهای ضدسوری مصرف می کند.

مذاکرات سوری سوری روز 25 ماه ژانویه جاری تحت نظارت استفان دمیستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه در ژنو برگزار می شود.

دولت سوریه برای شرکت در مذاکرات سوری سوری اعلام امادگی کرده اما گروه های معارض هنوز نتوانسته اند هیات واحدی را برای شرکت در مذاکرات تعیین کنند و تحریکات و فشار سیاسی برخی کشورهای منطقه ازجمله عربستان سعودی مانع این امر شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار