یاسوج؛

برآورد صادرات پنج میلیون دلاری گلیم کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، هنرمندان صنایع دستی استان می توانند در سال 1397 حدود پنج مییلون دلار گلیم از استان به خارج از ایران صادر کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات صنایع دستی استان افزود: یک برنامه سه ساله افزایش صادرات گلیم در این اداره کل تدوین شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون سه هزار و 580 هنرمند گلیم باف در این استان وجود دارد که بخش زیادی از آنها در شهرستان دنا زندگی می کنند.

باقری با بیان اینکه هر بافنده به صورت میانگین در سال، 48 متر مربع گلیم می بافد گفت: بنابراین هم اکنون حدود 171 هزار مترمربع گلیم در این استان بافته می شود.

وی عنوان کرد: برای پیش برد برنامه صادرات گلیم و صنایع دستی استان برنامه جامعی تدوین شده است.

باقری گفت: مهمترین راهبردها برای افزایش صادرات گلیم طرح هایی از جمله ایجاد شهرک های صنایع دستی، خوشه های صنایع دست باف، آموزش هنرمندان، دادن تسهیلات، راه اندازی بازارچه فروش و مواردی از این دست است.

در این نشست فعالان بخش خصوصی فروش گلیم، کارشناسان و مسئولان درباره این برنامه و چالش ها و راهکارهای توسعه صادرات گلیم بحث و بررسی کردند.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: صادرات ، گلیم ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.