مردم انگلیس به استعمار امپراتوری این کشور افتخار می‌کنند

بر اساس یک نظرسنجی، بیشتر مردم انگلیس به امپراتوری این کشور و گذشته استعماری آن افتخار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت نوشت در نظرسنجی جدید مؤسسه یوگاو آمده است مردم انگلیس به طور کلی به امپراتوری این کشور و گذشته استعماری آن افتخار می‌کنند. 

این روزنامه انگلیسی نوشت، در این نظرسنجی مشخص شد ۴۴ درصد از مردم این کشور به تاریخ استعمار انگلیس افتخار می‌کنند، این در حالی است که ۲۱ درصد از آنان ناراحت هستند و ۲۳ درصد هیچ نظری ندارند. 

در نتایج این نظرسنجی همچنین آمده است ۴۳ درصد معتقد بودند امپراتوری انگلیس خوب و ۱۹ درصد گفتند بد بوده است. در همین حال، ۲۵ درصد نیز گفتند نظری ندارند. 

امپراتوری انگلیس در سال ۱۹۲۲ و در اوج قدرت خود یک پنجم جمعیت جهان و یک چهارم از کل مساحت جهان را تحت کنترل داشت. 

گرچه حامیان این امپراتوری می‌گویند این مسئله موجب پیشرفت‌های اقتصادی در بخش‌های تحت کنترل آن شده بود اما منتقدان به قتل عام‌ها، قحطی‌ها و استفاده از اردوگاه‌های کار اجباری در این امپراتوری اشاره می‌کنند. 

در این مقاله، پنج مورد از بد‌ترین فجایعی که امپراتوری انگلیس مرتکب شده، ذکر شده است. 

۱-اردوگاه‌های کار اجباری بوئر: در جنگ دوم بوئر (۱۹۰۲-۱۸۹۹) (در آفریقای جنوبی) انگلیس حدود یک ششم جمعیت بوئر‌ها را که تعداد زیادی از آن‌ها زن و کودک بودند دستگیر کرد و به اردوگاه‌های پر ازدحامی فرستاد که مستعد شیوع بیماری بودند و جیره غذای اندکی به آن‌ها می‌داد. از ۱۰۷ هزار نفری که در این اردوگاه‌ها نگهداری می‌شدند، ۲۷۹۲۷ نفر آن‌ها و همچنین تعداد نامشخصی از آفریقایی‌های سیاه پوست جان خود را از دست دادند. 

۲-کشتار امریتسار (Amritsar): در سیزدهم آوریل ۱۹۱۹، زمانی که مردم شهر امریتسار در ایالت پنجاب واقع در شمال غربی هند در اعتراضی صلح آمیز از دستور دولت سرپیچی کردند و تظاهراتی بر ضد استعمار انگلیس در این شهر برگزار کردند، به دستور رجینالد دایر، ژنرال ارتش انگلیس معترضان در باغ جلیان‌ والا محاصره و گلوله باران شدند. در این کشتار ظرف ده دقیقه، حدود ۳۷۹ تا هزار معترض کشته و ۱۱۰۰ نفر زخمی شدند. مردم انگلیس بعد‌ها این ژنرال انگلیسی را قهرمان خواندند و برای تشکر از وی ۲۶ هزار پوند برای او پول جمع آوری کردند. 

۳-چند پارگی هند: سایریل ردکلیف (Cyril Radcliffe) وکیل انگلیسی بود که در ژوئیه ۱۹۴۷ تصمیم گرفت میان هند و پاکستان خطی مرزی رسم کند. این خط که بر اساس دین بود موجب آواره شدن بیش از ده میلیون هندو و مسلمان در پاکستان و هند شد که مجبور شده بودند با ناآرام شدن اوضاع از خانه‌های خود بگریزند. برخی تخمین زده‌اند حدود یک میلیون نفر در کشتارهای فرقه‌ای حاصل از چند پاره شدن هند جان خود را از دست داده‌اند. 

۴- شورش مائو مائو:  (کنیا در سال ۱۹۲۰ مستعمره امپراتوری انگلیس می‌شود. در پایان جنگ جهانی اول، ۶ هزار اروپائی (۱ در صد جمعیت) ۲۵ درصد از اراضی کشاورزی را که بیشترشان زمین‌های حاصل خیزی بودند در اختیار گرفتند. آن‌ها برای کار بر روی این زمین‌ها سیاه پوستان این منطقه را استثمار می‌کردند. در پی آن، شورش مائو مائو شکل گرفت که سرکوب شدیدی به دنبال داشت.) 

معترضان به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شدند و در آنجا مورد شکنجه و آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند. دیوید اندرسون، تاریخ نگار تخمین زده است حدود بیست هزار نفر در این اتفاقات کشته شدند، در حالی که کارولاین الکینز، یک تاریخ نگار دیگر، معتقد است تعداد کشته شدگان صد هزار نفر بوده است. 

۵- قحطی در هند: در دورانی که هند مستعمره امپراتوری انگلیس بود، بین دوازده تا ۲۹ میلیون هندی از گرسنگی جان باختند. این در حالی بود که با وجود قحطی در هند، میلیون‌ها تن گندم به انگلیس صادر می‌شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
باید هم به کثافت کاری هاشون افتخار کنند.....تمام ثروتشون روی غارت وخون دیگران بنا شده .....!
آخرین اخبار