باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

"زیرساخت‌های ترور" اسرائیل در "حلب" و "درعا" + تصاویر

اخیرا "موشه یعلون" اظهارات ضد ایرانی را مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مسئولین ارشد اسرائیل اظهارات ضد ایرانی را در ادوار مختلف مطرح کردند و این موضوع در راستای مقابله با جمهوری اسلامی مطرح شده  و در راستای سناریوی ایران هراسی است.


مقامات رژیم صهیونیستی همچنان به ابراز نگرانی در مورد توافق هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند و امیدوارند بتوانند آمریکا را به محدودکردن این توافق وادار کنند و در این پروسه از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.


اظهارات مقامات ارشد  "تل آویو" درباره موضوعات مختلف ضد ایرانی در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی در جنگ های مختلف انسان های بسیاری را کشته و زخمی کرده است. اخیرا "موشه یعلون" وزیر جنگ اسرائیل در اظهاراتی مطرح کرده که داعش را به ایران ترجیح می‌دهم و جمهوری اسلامی خطرناک تر از این گروه تروریستی عمل می‌کند.



** بازخوانی اظهارات "موشه یعلون"

"موشه یعلون،" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در سخنانی مدعی شد: جاه طلبی ایران در دستیابی به  "بمب اتمی" و زیرساخت‌های ترور این کشور از داعش بسیار خطرناک‌تر است. وی  در کنفرانس مطالعات امنیت ملی  "تل‌آویو" اظهار داشت: ایران اصلی‌ترین دشمن ما است و اگر قرار باشد میان این کشور و داعش یکی را انتخاب کنم، بدون شک داعش را انتخاب خواهم کرد.










 به عقیده وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داعش شکست‌پذیر است؛ اما ایران با نزدیک شدن به غرب پوششی برای اعمال جنایتکارانه خود پیدا کرده و آمریکا نیز چشم خود را به روی اقدامات تروریستی این کشور بسته است.
 

یعلون در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: یک دولت سرکش بر ایران حکومت می‌کند که در تلاش برای برتری و تسلط بر منطقه است. حماس نماینده ایران است که در هر لحظه آمادگی راه اندازی یک جنگ تمام عیار را دارد. ایران در حال حاضر در 5 قاره جهان اقدامات تروریستی را حمایت می‌کند، در آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای جنوبی و شمالی می‌توان رد پای ایران را در حوادث تروریستی دید. "یعلون" در پایان عصبانیت خود را از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مخفی نکرد و گفت: این توافق هرگز نباید امضا می‌شد. آمریکا به ایران فرصت داد تا با آزادی عمل کامل به اقدامات تهدیدآمیز و تروریستی خود در منطقه ادامه دهد.



جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که به هیچ عنوان به دنبال بمب اتم نیست و سلاح هسته ای در دکترین نظامی کشورمان جایی ندارد و این موضوع به صراحت بارها و توسط مقامات مختلف کشورمان مطرح شده است.



**اسرائیل در منطقه غرب آسیا با داشتن ده‌ها بمب اتمی امنیت منطقه را به خطر انداخته است

علاوه بر این، اسرائیل در منطقه غرب آسیا با داشتن ده‌ها بمب اتمی امنیت منطقه را به خطر انداخته و همگان می‌دانند که ارتش رژیم صهیونیستی در یک دهه اخیر چندین جنگ بزرگ به راه انداخته است.


در چند سال اخیر این اسرائیل بود که با تقویت زیرساخت های اتمی خود در نیروگاه "دیمونا" بمب اتم تولید کرده و به دنبال ارتقا توان عملیاتی موشک‌های  "جریکو" خود است که هزاران کیلومتر برد داشته و در صورت ارتقا می‌تواند سلاح اتمی حمل کند.


"دیمونا" از قدیمی ترین نیروگاه‌ها در جهان به شمار می رود و در 5 دهه پیش  در صحرای نقب در جنوب سرزمین های اشغالی احداث شد.  "دیمونا" با کمک فرانسه برای تولید  "پلوتونیوم"  به منظور استفاده در سلاح هسته‌ای ساخته شد و کارشناسان می گویند این رآکتور، تریتیوم لازم برای بمب‌های هیدورژنی راهم تولید می‌کند.


نیروگاه هسته ای  مذکور با تولید مواد رادیو اکتیو و سمی باعث سرطان و آسیب دیدن بسیاری از مردم در فلسطین شده است؛ نکته ای که لازم است به آن اشاره شود اینکه اکثریت کشورهای غربی و همپیمان آمریکا اعتراضی به توان نظامی اتمی اسرائیل ندارند ، اما معترض به فناوری صلح آمیز انرژؤی هسته ای است.


پایگاه اینترنتی والا به نقل از موسسه پژوهش‌های سوئد اعلام کرد: اسرائیل هشتاد بمب هسته‌ای دارد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به سیاست مبهم خود در این زمینه ادامه می‌دهد. اسرائیل از زمانی که نیروگاه "دیمونا" در اواسط دهه پنجاه را ساخته است داشتن سلاح هسته‌ای را نه تائید و نه رد می‌کند.


نکته جالب این است که آمریکا به علت وجود نیروگاه  "دیمونا"  در سرزمین‌های اشغالی  هیچگاه مورد مواخذه جدی قرار نگرفته و همه بر سر برنامه اتمی ایران نگرانی دارند و این موضوع قابل تامل بوده که 6 قدرت جهانی ایده‌ای برای محدودسازی برنامه سلاح اتمی اسرائیل ندارند و این که اسرائیل ده‌ها کلاهک اتمی دارد مهم نیست و ایران به دنبال انرژی صلح آمیز هسته‌ای بوده ، مهم است.


موسسه پژوهشهای صلح در استکهلم در گزارش سالیانه‌اش درباره فهرست زرادخانه‌های سلاح هسته‌ای در جهان از جمله زرادخانه اسرائیل اعلام کرد : اسرائیل همچنین پرتاب موشک‌های بالستیک را آزمایش کرد. این موسسه تاکید می‌کند در حالیکه آمریکا و روسیه زرادخانه هسته‌ای خود را کاهش دادند اسرائیل به توسعه آن ادامه می‌دهند.



**چرا اسرائیل داعش را به ایران ترجیح می‌دهد

نکته تامل برانگیزی که در سخنان "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی وجود دارد اینکه او داعش را به ایران ترجیح می‌دهد؛ اینکه اسرائیل داعش را به ایران ترجیح می‌دهد کاملا محرز و مشخص است. چون اولا اسرائیل به عنوان  یکی از حامیان مالی و لجستیکی و پزشکی داعش انواع کمک ها را به این گروه تروریستی در طول زمان داشته است.



ثانیا داعش ضد محور مقاومت بوده و لذا تمام اقدامات تروریستی داعش در راستای مواجهه با محور مقاومت انجام می‌شود و تا زمانی که این اقدامات ادامه دارد ، یقینا اسرائیل و مقامات "تل آویو" پشتیبان تروریست‌های داعش خواهند بود.


یک نکته دیگر سخنان "موشه یعلون" وزیر جنگ اسرائیل درباره استحکامات قدرت ترور ایران است که در این زمینه می‌توان گفت دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی باعث ترور و کشتار بسیاری از فرماندهان مقاومت اسلامی شده و این موضوع نشان می‌دهد که اسرائیل زیر ساخت های ترور قدرتمندی در منطقه دارد.



 جمهوری اسلامی ایران همانطور که مقامات کشورمان مطرح کرده اند به عنوان حامی مظلومان منطقه همچون لبنان، یمن، عراق و سوریه شناخته می‌شود و عراق و سوریه را با کمک های مستشاری از گسترش تروریسم نجات داده است.


اسرائیل امروز زیرساخت‌های ترور قدرتمندی در سوریه داشته و از داعش و جبهه النصره و احرار الشام و جیش الاسلام حمایت می‌کند و این نشان می‌دهد مقامات "تل  آویو" به دنبال بی ثبات کردن منطقه غرب آسیا و تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند.









در حقیقت زیرساخت های ترور اسرائیل در سوریه در با پشتیبانی از داعش و جبهه النصره در شمال سوریه و در "حلب"، "ادلب" ، "ریف دمشق"، "درعا" کاملا محرز است و اتهاماتی که به ایران وارد می‌شود جای سوال جدی دارد؟  سایت گلوبال ریسرچ ( Global Research ) نوشت: بر اساس مشاهدات شورای امنیت سازمان ملل (United National Security Council) در 18 ماه گذشته نیروهای دفاعی اسرائیل (Israel Defence Force) یا (IDF) ارتباط منظمی با شورشیان سوریه از جمله نظامیان دولت اسلامی (تروریست‌های داعش) داشته‌اند.








زیرساخت های ترور اسرائیل در استان درعا با پشتیبانی از تروریست های ارتش آزاد شکل گرفته و در استان "حلب" و "ادلب" و "دیرالزور" با پشتیبانی از داعش و جبهه النصره ایجاد شده و لذا اسرائیل قویترین زیرساخت های ترور در منطقه غرب آسیا را دارد.

 

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار