چرا از نرم افزارهای اصل باید استفاده کنیم؟

افزایش سرعت اینترنت در سال های اخیر باعث شده است تا بتوانیم به راحتی هر نرم افزاری را که نیاز داریم از دنیای مجازی دانلود کنیم، اما سوال اینجاست که آیا بهتر نیست به جای دانلود غیرقانونی برنامه ها از نسخه های اصلی آن ها استفاده کنیم؟

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از آن جایی که قانون کپی رایت در کشور ما هنوز به صورت کامل و در تمامی زمینه ها اجرا نمی شود، کاربران هم همچنان از نرم افزارهای و ابزارهای غیرقانونی و کپی استفاده می کنند. ابزارهایی که معمولآ هزینه سنگینی برای ساخت و طراحی آن ها صرف شده است.

چرا از نرم افزارهای اصل باید استفاده کنیم؟

با این که این روزها استفاده از نرم افزارهای اصل، به خصوص آنتی ویروس ها، در میان کاربران شهرت بیشتری پیدا کرده است اما بیشتر بازارهای نرم افزارهای ایران هنوز در اختیار برنامه های غیر اصل و غیر قانونی است. کرک کردن نرم‌افزار یعنی تغییر دادن نرم‌افزار به منظور حذف کردن روش‌های حفاظتی آن نرم‌افزار. این موضوع با این که می تواند باعث شود تا نسخه کپی شده برای همه قابل استفاده شود این اجازه را به فرد کرک کننده می دهد تا تغییراتی را در خود نرم افزار ایجاد کند، تغییراتی که گاه به ضرر کاربران است.

چرا از نرم افزارهای اصل باید استفاده کنیم؟

خرید نرم افزارهای اصل چندان آسان نیست، شما برای تهیه آن ها ناچار هستید یا دیسک های نسخه اصلی را تهیه کنید یا اینکه از طریق اینترنت و با پرداخت هزینه به صورت آنلاین نسخه اورجینال را به دست آورید. در صورتی که تهیه نسخه اورجینال نرم افزار برای شما مهم نباشد کافی است کمی در فضای مجازی جست و جو کنید تا برنامه مورد نظر خود را بیابید.

اما آیا واقعآ می توان به نرم افزارهای کرک شده اعتماد کرد؟

هنگامی که شما یک نرم افزار اصل را از فروشنده و شرکت معتبری خریداری می کنید، آن شرکت نسبت به برنامه مسئولیت سنگینی دارد و باید در صورت به وجود آمدن هر مشکلی از آن حمایت کند، در صورتی که نرم افزار در دستگاه شما اجرا نشود یا این که مشکلی را ایجاد کند شما می توانید با تماس گرفتن با پشتیبانی شرکت سازنده مشکل آن را رفع کنید.

چرا از نرم افزارهای اصل باید استفاده کنیم؟

نرم افزارهای اصلی نیز به صورت دائمی توسط شرکت سازنده به روز سانی می شوند و حفره های امنیتی و ایرادات آن رفع می شود، اما برنامه های کپی این قابلیت را در اختیار ندارند.

یکی از مهم ترین نرم افزارهایی که باید سعی کنیم از نسخه اصلی آن استفاده کنیم آنتی ویروس هاهستند که به دلیل حساسیت آن ها بهتر است از نسخه اورجینال آن ها استفاده کنیم.

اما چرا باید از آنتی ویروسهای اصل استفاده کنیم؟

۱- در ابتدا باید به این موضوع توجه داشت که آنتی ویروس یک محصول امنیتی محسوب می شود و امنیت زمانی معنا پیدا می کند که پایدار و قدرتمند باشد. از آن جا که کرک ها و سریال های غیر اصلی  قابل اطمینان نیستند ممکن است در یک بازه زمانی آنتی ویروس شما از کار بیافتد در این صورت حتی اگر آنتی ویروس شما بسیار هم  قدرتمند باشد  تاثیر بسزائی در امنیت سیستم شما نخواهد داشت. این زمان بهترین فرصت برای فعالیت بد افزارها و هکرها می باشد.

۲- هکرها شناخت خوبی از فضای کامپیوتر و رفتار کاربران کامپیوتر دارند و دقیقا می دانند که چگونه باید آن ها را فریب دهند به همین دلیل تمرکز خود را بر روی شکستن قفل محصولات امنیتی از جمله آنتی ویروس ها می گذارند. این مساله فرصت مناسبی را به هکرها می دهد تا از طریق معرفی بدافزارها به عنوان آنتی ویروس وارد دستگاه های کاربران شوند و سیستم آن ها را آلوده کنند.


چرا از نرم افزارهای اصل باید استفاده کنیم؟


۳- به عنوان سومین مورد باید به این موضوع توجه داشت که برخی از فروشندگان معتبر آنتی ویروس های اصلی (در ایران)  یک سرور آنتی ویروس برای خود راه اندازی می کنند و سپس آنتی ویروس هایی که می فروشند را طوری تنظیم می کنند که آپدیت های خود را از سرور فروشنده بگیرند نه از سرور تولید کننده آنتی ویروس. بنابراین علاوه بر اینکه آن فروشنده سود کلانی از راه کلاهبرداری بدست می آورد آپدیت ها نیز همواره با یک وقفه طولانی به دست کاربران می رسد و چه بسا که این آپدیت ها کارایی مناسب خود را نیز نداشته باشند. این مورد در اکثر مواقع در مورد آنتی ویروس های معروفی که خرید آن ها در حال حاضر برای ما امکان پذیر نیست رخ می دهد.

با رفع تحریم ها در بسیاری از زمینه ها امید است که شرکت های سازنده نرم افزارهای مختلف نیز خرید نسخه های اصلی محصولاتشان را برای کاربران ایرانی ممکن کنند. این موضوع می تواند در زمینه های بسیاری از جمله زمینه امنیتی به کاربران ایرانی کمک کند و جدیدترین برنامه های روز جهان با سریع ترین زمان به روز رسانی و پشتیبانی را در اختیار آن ها قرار دهد.



گزارش از علیرضا عبداللهی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار