رئیس کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی:

400 خانه قرآنی روستایی و شهری به استقبال دهه فجر می‌روند

دستگاه‌های قرآنی کشور بنا دارند در ایام دهه فجر ویژه‌برنامه‌های خود را با موضوعات انقلاب اسلامی و قرآن به اجرا دربیاورند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری رئیس کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران صبح امروز 30 دی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس کمیته قرآن دهه فجر در راستای برنامه‌های این کمیته به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: دستگاه‌های مختلف قرآنی کشور بنا دارند در ایام دهه فجر ویژه‌برنامه‌های خود را با موضوعات انقلاب اسلامی و قرآن به اجرا دربیاورند و همچنین امروز به طور رسمی با هماهنگی 400 مدیر خانه قرآنی شهری و روستایی، این مراسم آغاز شد.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های ستاد قرآنی دهه فجر عنوان کرد: اولین مراسم نثار گل و تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل در مرقد مطهر ایشان از چهارشنبه هفتم بهمن ماه برگزار می‌شود و ویژه های برنامه هایی در بهشت زهرا با حضور قاریان، استاد مسعود سیاح گرجی به عنوان قاری مراسم دوازدهم بهمن ماه، استاد مهدی عادلی قاری مراسم ویژه جلوس ویژه امام خمینی(ره) در بهشت زهرا و همچنین حضور قاری حمیدرضا احمدی وفا به عنوان قاری یوم الله 22 بهمن ماه برپا می‌شود.

قره‌شیخلو ادامه داد: تولید و اجرای دو تواشیح به صورت فارسی عربی ویژه روز دوازده و 22 بهمن با موضوع قرآن، انقلاب و امام راحل توسط دو گروه بین‌المللی محراب و طوبی در کمیته‌های قرآنی سراسر کشور به اجرا درمی‌آید و همچنین در ادامه مراسم ایام‌الله فجر با برگزاری مراسم گرامیداشت سی سال تلاش جهادی در حوزه نظارت در چاپ و نشر قرآن کریم و تجلیل از ده نفر از برگزیدگان در بخش‌های ناشران خطاطان، مترجمان و مصححان قرآن کریم را در روز جمعه 9 بهمن ماه برگزار خواهیم کرد.

وی توضیح داد: در همین راستا برگزاری دهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی کشور روز 23 بهمن با تجلیل از 28 تن از اساتید پیشکسوت از 13 استان، 5 نفر از دارندگان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال جاری، 6 خانواده از قاریان جان‌باخته در حادثه منا و همچنین 11 نفر از دارندگان مدرک درجه یک و دو حفظ قرآن کریم در دستور کار این ستاد قرآنی قرار دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه مراسم‌ها و جشنواره‌های ستاد قرآنی دهه فجر باید به برگزاری مسابقات متعدد قرآنی در سطح دستگاه‌ها موسسات قرانی مردمی و نیروهای مسلح در قالب مسابقات حضوری پیامکی و اینترنتی در چهار مرحله ویژه دانش‌آموزان، فرهنگیان، دانشجویان بسیجی و غیره اشاره کنم.

قره‌شیخلو به حضور همه اقشار جامعه در برگزاری ستاد قرآنی دهه فجر اشاره کرد و گفت: با توجه به در نظر گرفتن حضور تمام اقشار و دستگاه‌های ذیربط سراسر کشور باید بگویم که دو عنوان جشنواره قرآنی، با حضور کودک و نوجوان و جشنواره قرآنی جوان مورد بحث قرار گرفته است.

وی افزود: ستاد قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی امسال سعی دارد با گردهمایی بزرگ قرآنیان در استان‌ها اجرای برنامه هزاران ختم قرآن کریم در سراسر کشور، برگزاری صدها کرسی تلاوت و محفل انس با قران کریم در سطح کشوری، استانی و شهرستان‌ها و روستاها اعزام کاروان های قرانی جهت اجرای برنامه‌ها به شهرستان ها و روستاها برنامه‌های خود را توسعه دهد.

قره‌شیخ‌لو در خصوص برگزاری مراسم یوم‌الله 22 بهمن توضیح داد: ستاد قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با برپایی غرفه ویژه جامعه قرآنی در مسیر راه‌پیمایی روز 22 بهمن و همچنین برپایی غرفه‌های قرآنی برای کودکان  و نوجوانان در مسیرهای مختلف راه‌پیمایی توسط موسسات قرآنی مردمی همراه مردم در این روز قرار بگیرد.

رئیس ستاد کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: ویژه‌برنامه‌ها و پوشش خبری راه‌پیمایی روز 22 بهمن ماه با تولید و ساخت ده‌ها ساعت ویژه برنامه قرآنی با موضوعات مختلف از شبکه‌های مختلف رسانه ملی به ویژه رادیو قرآن پوشش داده می‌شود و در ادامه به پاس سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در 300 موسسه قرآنی مردمی با برگزاری مراسم جشن در سراسر کشور به استقبال ایام الله دهه فجر می‌رویم. 

قره شیخلو تصریح کرد: 12 جشن بزرگ قرآنی دهه فجر در 12 استان کشور ازجمله کرمان ،‌کردستان ، لرستان ،‌مازندران ،‌غیره برگزار می شود و همچنین دیدار با خانواده اساتید پیشکسوت قرآنی که دارفانی را وداع گفته اند و مراسم تجلیل از اساتید ،‌معلمان و فعالان قرآنی استانها از دیگر برنامه های ستاد کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی به برگزاری مراس کوهنوردی فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت : سه شنبه 18 بهمن ماه با حضور فعالان قرآنی مراسم کوهنوردی را از ساعت 8 صبح به سمت کوه های شهرک شهید محلاتی مقبره الشهدا برگزار می کنیم. 

قره شیخلو در  خصوص توزیع اقلام قرآنی به صورت رایگان در ایام دهه فجر اظهار داشت: پانزده هزار جلد قرآن کریم، نه هزار جلد کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی، دو هزار نسخه لوح فشرده قرائت قرآن کریم و  پنجاه هزار پوستر با مضامین قرآنی را در دستور کار ستاد قرآنی دهه فجر قرار داده ایم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار