واشینگتن‌تایمز گزارش داد:

افزایش حملات سایبری به بخش‌های مختلف صنعت آمریکا

یک گزارش جدید در آمریکا حاکی از افزایش بیست درصدی حملات سایبری به بخش‌های مختلف صنعت این کشور در سال 2015 است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشینگتن‌تایمز؛ تیم واکنش سریع امنیت سایبری سیستم های کنترل صنعتی وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا ( ای سی اس - سی ئی آر تی) در گزارشی اعلام کرد، محققان آن در سال منتهی به سی ام سپتامبر دو هزار و پانزده به دویست و نود و پنج حمله سایبری پاسخ دادند، از جمله نود و هفت حمله گزارش شده بر ضد بخش حیاتی تولید شامل تولیدکنندگان کالاهایی از قبیل فلزات، ماشین آلات و تجهیزات عمده الکتریکی و حمل و نقل. 

طبق این گزارش، کلا تعداد حملات سایبری گزارش شده در آمریکا طی سال مالی گذشته در مقایسه با سال دو هزار و چهارده حدود بیست درصد افزایش داشت و تعداد حملات بر ضد بخش های تولیدی حیاتی تقریبا دو برابر شده بود. بخش انرژی آمریکا در سال دو هزار و پانزده با چهل و شش حمله مشکوک هدف بیشترین حملات سایبری پس از بخش تولید قرار داشت. پس از آن شبکه آب و فاضلاب با بیست و پنج حمله و صنعت حمل و نقل با بیست و سه حمله با بیشترین تهدیدات سایبری مواجه بودند.

در این گزارش ضمن آنکه برخی حملات سایبری به مهارتهای پیچیده تر هکرها نسبت داده شده، رویه های امنیتی ضعیف مربوط به کاربران رایانه در صنعت تولید به عنوان یکی از علل افزایش حملات سایبری ذکر شده است.

گرچه در گزارش وزارت امنیت داخلی به سرقت احتمالی اطلاعات اختصاصی یا مهم توسط هکرها یا آسیب دیدن هیچ یک از شبکه‌ها اشاره‌ای نشده است، آمار ارائه شده تاییدی بر ادعاهای هفته گذشته "مارتی ادواردز،" مدیر ای سی اس - سی ئی آر تی در کنفرانس میامی در ایالت فلوریدا است که از دسترسی فزاینده به لایحه های مختلف سیستم های کنترل صنعتی خبر داد.

همچنین ماموران تحقیق فدرال از شواهدی خبر دادند دال بر آنکه دوازده درصد حملات سایبری گزارش شده طی سال مالی گذشته با نفوذ موفق هکرها به محیط های سیستم کنترل هدف  همراه بود. این رقم در سال قبل از آن، نه درصد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار