نصرالله دهنوی:

اوت کرده ها به فکر رکورد زنی باشند

دهنوی ناظر کمیته ملی المپیک تاکید کرد وزنه برداری به مسابقات المپیک اعزام می شود که با آزمایش تست دوپینگ پاک بهترین رکورد را ثبت کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان نصرالله دهنوی ناظر کمیته ملی المپیک و سرپرست کمیته مربیان فدراسیون وزنه برداری درباره انتقادات برخی از وزنه برداران کنار گذاشته شده از تیم ملی بعد از مسابقات جهانی آمریکا، توضیح داد: 

جلسات کمیته فنی بلافاصله بعد از مسابقات جهانی هیستون آمریکا تشکیل شد. به هر حال در یک مسابقه ممکن است اتفاقات بسیاری رخ دهد. وزنه برداری که خوب کار کند برنده می شود و اگر ضعیف کار کند نتیجه اش همانند 3 ملی پوش تیم وزنه برداری که در مسابقات جهانی اوت کردند می شود. کسی که اوت کرده است دیگر جای صحبت، مصاحبه انتقادی و اعتراضی ندارد. کسی که اوت کرده باید شکستش را در مسابقات آینده جبران کند .

دهنوی با تاکید براینکه ترکش حاشیه سازی ورزشکار در طول اردو، در جریان مسابقات و بعد از مسابقات اول به خود او اثبات می کند تصریح کرد: در تغییراتی که توکلی در لیست ملی پوشان قبل از اعزام به مسابقات جهانی آمریکا انجام داد یک تعداد از ورزشکارها اعتراض کردند که چرا در دسته B قرار گرفتند و در دسته A نیستند. اما در هر صورت در هر دسته ای که قرار می گرفتند در نتایج تغییری ایجاد نمی شد. فدراسیون وزنه برداری هیچ چیزی برای ورزشکارانی که در مسابقات جهانی آمریکا شرکت کردند کم نگذاشت. در مسابقات کسی برنده می شود که با جدیدت بیشتر و به طور مصمم تمرینات خود را در اردوها انجام دهد. 

سرپرست کمیته مربیان فدراسیون وزنه برداری درباره بررسی تمرینات قدرتی توکلی بعد از مسابقات جهانی آمریکا بیان داشت: در جلسه کمیته فنی که بعد از مسابقات جهانی برگزار شد ایراداتی نیز به نوع تمرینات توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری وارد شد. وی در صدد اصلاح این ضعف برآمد و مجددا تمرینات خود را شروع کرد.

این پیشکسوت وزنه برداری با بیان اینکه "کسی که از لحاظ تمرینی در مسابقات خوب عمل نکند و به لحاظ رفتاری عملکرد خوبی نداشته باشد باید جریمه شود" ادامه داد: به عنوان مثال 3 نفر از ملی پوشانی که در مسابقات جهانی خوب ظاهر نشدند به اردو تیم ملی دعوت نشدند. به اردو دعوت نشدن دلیل بر این نیست که نمی توانند در اردوها و مسابقات شرکت کنند. می توانند در مسابقات شرکت کنند و رکوردهای خوبی بزنند. اگر از نظر آزمایش دوپینگ مشکلی نداشته باشند و بتوانند رکورد قابل توجه ای را به ثبت برسانند کمیه فنی جلسه ای را تشکیل می دهد و درباره حضور آنها در تیم ملی نظر می دهند. 

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 1970 بانکوک درباره مشخص شدن لیست نهایی وزنه بردارهایی که می توانند کسب سهمیه کنند توضیح داد:کسب5 سهمیه بیشتر باقی نمانده است و باید 5 نفر از بهترین وزنه بردارهای موجود در تیم بزرگسالان را از میان 13 یا 14 نفر انتخاب کنیم. بعد از رکورد گیری در مسابقات فاینال لیگ که دوم بهمن ماه انجام می شود هم قرار است 3 یا 4 نفر به این تعداد اضافه شوند. شاید یک عده در این مدت که در اردو هستند حذف شوند، آمدن به اردو دلیل به رفتن وزنه بردار به مسابقات المپیک نیست. المپیک جای تجربه و بازآموزی نیست، المپیک جای مدال است. یعنی کسی که واقعا می تواند مدال کسب کند باید در این مسابقات شرکت کند. رکوردها مشخص است و تعداد وزنه های زده شده قبل از شروع مسابقات نشان دهنده انگیزه و توان ورزشکار است. 

ناظر کمتیه ملی المپیک درباره اوت کرده های مسابقات جهانی آمریکا و حضورشان در تیم ملی اظهار کرد: نواب نصیر شلال در 105 کیلوگرم، جابر بهروزی در 69 کیلوگم و 77 کیلوگرم هم رسول تقیان به اردوی تیم ملی دعوت نشدند. نظر سرمربی تیم و مربی تیم ملی و کمیته فنی تصمیم گیرنده درباره حضور این عزیزان در تیم ملی است و اگر نسبت به سایرین رکوردهای بهتری به ثبت برسانند هنوز هم شانس کسب سهمه و حضور در المپیک را خواهند داشت. 

وی در ادامه صریح کرد: در حال حاضر مشخص است که 5 نفری که می توانند در المپیک کسب مدال کنند چه کسانی هستند اما رکورد گیری ها هم تاثیر بسزایی در تصمیم سرمربی و کمیته فنی دارد. مشکلات سهراب مرادی برطرف شده و یکی از شانس های اصلی کسب سهمیه است. 

دهنوی همچنین درباره آزمایشات تست دوپینک در مسابقات جهانی آمریکا اظهار کرد: با توجه با آزمایشات دوپینگی که در مسابقات جهانی هیستون آمریکا گرفتند, از بین 200 نفر شرکت کننده آزمایش 26 نفر از میان کشورهای صاحب مقام و نامی در زمینه وزنه برداری مثبت اعلام شد و این امتیاز مثبتی برای ملی پوشان تیم وزنه برداری در مسابقات المپیک است. وزنه بردارهای ما به لحاظ انجام آزمایشات دوپینگ کاملا پاک بودند و این افتخاری برای کشور است. 

سرپرست کمیته مربیان فدراسیون وزنه برداری درباره مسابقات گزینشی تیم ملی بیان داشت: مسابقات جام دهه فجر خرداد ماه برگزار می شود و جزو مسابقات گزینشی انتخابی تیم ملی برای شرکت در المپیک است. نمونه آزمایشی برای تست دوپینگ هم از اهمیت بسزایی برخوردار است. باید خیلی حساب شده و آگاهانه تمرینات خود را انجام دهند. فدراسیون در مسیری که شرکت کرده نمی خواهد اشتباها گذشته تکرار شود. 

دهنوی پشتوانه سازی را امری مهم برای پیشرفت وزنه برداری کشور قلمداد کرد و گفت: پشت وانه سازی هم یک مساله مهم دیگری است که از نظر جوانان و بزرگسالان تیم قوی شود. استعداد یابی را باید هیئت ها تشخیص دهد و به فدراسیون معرفی کنند. هر 3 ماه یک بار تست شوند که چیکده این افراد مشخص شوند. فدراسیون در رده سنی نوجوانان و جوانان اردوهای مستمر برگزار می کند. بهترین نفرات انتخاب شدند و روند کار تا کنون خوب پیش رفته است است و با امید به خداوند برای حضوردر مسابقات المپیک 2020 چهره تیم عوض می شود. 

این پیشکسوت وزنه برداری با بیان اینکه "ورزشکارها دربرابر زحمات فدراسیون باید قدرشناس باشند" بیان داشت: انتقاد کردن کاری ندارد، از بهترین کارها هم می شود انتقاد کرد اما در کنار انتقاد باید یک پیشنهاد سازنده هم باشد. بعضی انتقاد ها مدیریتی است و به ورزشکار ربطی ندارد، ورزشکار باید تمام فکر و ذهنش به تمرینات معطوف باشد. حفظ رکورد و تکرار قهرمانی خیلی مهم است. من نمی گویم ورزشکارهایی به اردو تیم ملی دعوت نشدند در مسابقات جهانی عمدا اوت شدند اما می توانستند در حرکت دو ضرب جنگنده تر ظاهر شوند و از اوت کردن جلوگیری کنند.

دهنوی در پایان درباره رسیدن بهداد سلیمی به مسابقات المپیک بیان داشت: همه چیز به روند مسابقه بستگی دارد و هیچ پیش بینی نمی توان برای کسب مدال انجام داد. رسیدگی بهداد به مسابقات المپیک کمی سخت است ولی روحیه خیلی قوی دارد و امیدوارم به موقع تمرینات خود را شروع کند و عجله نکند زیرا بعد از المپیک هم مسابقات مهمی را پیش رو دارد که به فکر حضور در آنها نیز باید باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار