زاهدان؛

ثبت سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری در تقویم ملی کشور

مدیرکل امور اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پیشنهاد شده است استان سیستان و بلوچستان در سال 95 یا 96 به عنوان استان مقصد گردشگری در تقویم ملی ثبت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛از زاهدان؛ محمدتقی اوکاتی در دومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، افزود: یکی از منابع مهم درآمدی بسیاری از کشورها صنعت گردشگری است.

وی ادامه داد: این استان با دارا بودن جاذبه‌های متعدد تاریخی و کهن، ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران دارد که برهمین اساس و با تدبیر استاندار پیشنهاد شد سیستان و بلوچستان در سال 95 یا 96 به عنوان استان مقصد گردشگری در تقویم ملی ثبت شود.

وی ادامه داد: در راستای عملی شدن این موضوع باید زیرساخت‌های لازم در بحث گردشگری فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: بیش از 1700 اثر از استان سیستان و بلوچستان تاکنون ثبت فهرست میراث ملی شده که از این تعداد 1429 اثر محوطه و تپه تاریخی و 185 اثر مربوط به بناهای تاریخی استان است.

کامبیز مشتاق گوهری افزود: تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی یکی از آثار بارز میراث فرهنگی در کشور بوده و شهر سوخته یکی از محوطه‌های مهم تاریخی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.