رشت؛

اعلام آمادگی سرمایه گذار جمهوری چک در گیلان

در دیدار هیئت تجاری ،اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی جمهوری چک با استاندار گیلان ، فرصت های سرمایه گذاری در گیلان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از رشت؛

استاندار گیلان در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با هیئت بلندپایه اقتصادی جمهوری چک گفت : گیلان در بخش های مختلف عمرانی، صنعت، راه آهن، کشاورزی، صنایع غذایی و کشتیرانی آماده همکاری در راستای توانایی های موجود برای سرمایه گذاری است.

محمدعلی نجفی به اظهار علاقمندی کشور جمهوری چک برای اطلاع از پتانسیل های گیلان برای سرمایه گذاری اشاره و تصریح کرد: با فضایی که پس از موفقیت های کشورمان در بحث برجام ، برداشته شدن تحریم ها و آماده شدن بانک های خارجی برای فاینانس و گشایش ال سی ایجاد شده است شرایط برای انجام سرمایه گذاری و انتقال دانش تکنولوژی به داخل کشور بسیار مطلوب است.

وی به ابراز تمایل هیئت سرمایه گذاری جمهوری چک برای ورود به پروژه های راه آهن، محیط زیست، زباله سوز و آب و فاضلاب اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با سفری که هیئت سرمایه گذاری به گیلان خواهند داشت در راستای تحقق این مذاکرات گامهای موثری برداشته شود.

استاندار گیلان به تأکید رئیس جمهور در خصوص تسریع در اجرای پروژه مهم راه آهن رشت آستارا با توجه به اهمیت آن و اقتصادی بودنش اشاره کرد و افزود: آمادگی لازم در انجام مذاکرات با شرکت زیرساخت و بازدید از مسیر پروژه راه آهن رشت به آستارا به طول 165 کیلومتر که تکمیل کننده راه نستراک است برای سرمایه گذاری از سوی جمهوری چک وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سد پلرود نیز یکی از سدهای در حال اجرا است که در راستای توسعه ی بخش های آبی استان قابلیت سرمایه گذاری در آن وجود دارد.

استاندار گیلان به تولید محصولاتی همچون برنج،بادام زمینی،فندق،چای،زیتون،میوه های سردرختی، مرکبات،کیک و کلوچه و آبزیان و ماهیان خاویاری اشاره و تصریح کرد: گیلان می تواند در صورت اعلام آمادگی کشور چک نسبت به صادرات محصولات استان برای تأمین نیاز آنان اقدام کند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: گیلان ، سرمایه گذاری ، چک ، در
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.