سنندج؛

نخستین پیش کنگره امام شافعی در مریوان برگزار شد

نخستین پیش کنگره امام شافعی با حضور مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امام جمعه مریوان، فرماندار و برخی از مسئولان این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در حاشیه این پیش کنگره گفت: امام شافعی (رض) در زمانی ظهور یافت که مردم مسلمان دچار اختلافاتی بسیار گسترده  بودند و وی نیز با درایت و تدابیر خاص خود توانستند ریشه این اختلاف ها را خشکانده و وحدت را بین مسلمانان ترویج دهند.

علی اکبر نصرتی افزود: اکثریت مردم استان کردستان به ویژه شهرستان مریوان از پیروان این امام بزرگوار بوده و همواره نیز وفاداری خود به دین و اسلام و همچنین نظام اسلامی ایران را اثبات کرده‌اند.

وی گفت: متأسفانه امروزه ما شاهد ترویج هرچه بیشتر برنامه های ضد دینی از سوی عوامل ضدانقلاب در راستای بی اعتقاد کردن جوانان و منحرف کردن این عزیزان هستیم لذا برگزاری این چنین کنگره هائی بسیار ضروری است.

نصرتی با اشاره به جایگاه امام شافعی (رض) در بین مردم مسلمان سراسر جهان افزود: زمانی این فرد بزرگوار ظهور یافت که مردم بیشتر در دام تفرقه دشمنان اسلام افتاده بودند اما امام شافعی (رض) توانستند وحدت و یکدستی بین امت اسلامی را دوباره زنده کرده و ذهن فریب خورده مردم مسلمان را دوباره روشن نماید.

وی تصریح کرد: بازآفرینی نقش روحانیت در جامعه و اهمیت و جایگاه این عزیزان از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.