اردبیل؛

گسترش روابط تجاری بازرگانان و تجار اردبیل با جمهوری آذربایجان

نائب رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، روابط تجاری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از اردبیل؛ بهروز پورسلیمان در دیدار تجار و بازرگانان استان اردبیل با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز،‌ که در محل اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه تحریم‌های ناعادلانه بر علیه جمهوری اسلامی ایران لغو شد که امیدواریم این موضوع در گسترش روابط تجاری بازرگانان و تجار ایرانی با سایر کشورها افزایش یابد که در کنار این موضوع نیز تجار اردبیلی علاقه‌مند به گسترش روابط با جمهوری آذربایجان هستند.

وی گفت: باید نشست‌های مشترک تجار و فعالان حوزه صادرات استان اردبیل با مسئولان جمهوری آذربایجان افزایش یابد که در حال حاضر مناسبت‌های دو کشور افزایش یافته و تجارت نیز در حال توسعه است که امیدواریم با تسهیل شدن بحث ویزا برای ایرانی‌ها این مناسبت‌های بیشتر گسترش یابد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: از جمله مشکلات تجار ایرانی در رابطه با انجام تجارت با جمهوری آذربایجان، صادر نشدن ویزای یک ساله برای تجار ایرانی بوده و این در حالی است که ایران ویزا را برای اتباع جمهوری آذربایجان به منظور ورود به ایران را لغو کرده است.

پورسلیمان تصریح کرد: اشتراکات زیادی بین مردم استان اردبیل و جمهوری آذربایجان وجود دارد که امدواریم برگزاری این گونه نشست‌ها از این به بعد در استان اردبیل افزایش یابد تا تعامل بیشتری بین دو طرف حاصل شود.

وی بیان کرد: بسته شدن بازارچه مرزی بیله‌سوار از سوی دولت جمهوری آذربایجان و نیز تفاوت در امکانات گمرک بیله‌سوار و آستارا از جمله مشکلات استان اردبیل است که امیدواریم طرف آذری نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.