اصفهان؛

تفاهم همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بنیاد مهدویت و آینده پژوهی

رییس و مسوولین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با حضور در بنیاد مهدویت و آینده پژوهی با رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان مهدی نیلی پور رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی در ابتدای این دیدار به تشریح فعالیت های این بنیاد پرداخت و اظهار داشت: این بنیاد متشکل از سه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به نمایندگی از بنیاد مهدی موعود(عج) کشور، بنیاد مهدویت و آینده پژوهی و بنیاد خیریه هَلْ أَتى می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نیلی پور با بیان این که فعالیت های این مجموعه در دو بخش تعریف می شود، گفت: بخش اوّل با شعار مهدی باوری است که شامل 20 ساعت آموزشی برای هر نفر می باشد.
وی از آموزش 90،000 هزار نفر از مشتاقان از ابتدای تأسیس خبر داد و گفت: این دوره در سه سبک آموزش مکاتبه ای (پیشوای آسمانی)، حضوری (بهشت حضور) و مجازی برگزار می شود.

رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی به تعامل این بنیاد با آموزش و پرورش استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح با عنوان «خیمه های انتظار» در دو گروه معلمان و دانش آموزان اجرا می شود.

وی گفت: صبحگاه مهدوی، سه شنبه هر هفته با قرائت آیات مهدوی و نکات آموزشی در سطح مدارس، اردوی آموزشی مسجد مقدس جمکران برای 7،000 نفر از دانش آموزان و در دستور کار قرار گرفتن تشکیل کانون های مهدویت در مدارس از دیگر فعالیت های این بنیاد بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت دیگر این بنیاد در قالب بنیاد هَلْ أَتى اشاره کرد و گفت: 140 یتیم و 50 خانوار بی سرپرست تحت حمایت مالی، فرهنگی و مشاوره ای با کمک خیرین با عنوان مهدی باوری در حال انجام است.
وی در پایان صحبت های خود با توجه به فعالیت های آموزشی و اعزام اساتید به مناطق مختلف استان اصفهان خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان شد.

حجت الاسلام و المسلیمن محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اعلام آمادگی همکاری با این مجموعه در تشکیل گروه های تبلیغی با عنوان مهدویت و اعزام های تخصصی، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان آماده برگزاری دوره های تخصصی و کرسی های آزاداندیشی در این زمینه می باشد.

حجت الاسلام و المسلیمن قطبی در ادامه گفت: باید از فرصت ها مانند حضور در جشنواره های سینمایی به خصوص بخش کودک و نوجوان که به زودی برگزار می شود، استفاده کرد.

وی گفت: مجموعه بنیاد مهدی موعود(عج) می تواند با ارائه فیلم و یا فیلم نامه های مهدوی از حمایت و تخصیص بودجه اختصاصی شهرداری اصفهان که بالغ بر یک میلیارد تومان می باشد، بهره مند شود.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن حضور در این زمینه را یک تکلیف دینی دانست و گفت: با توجه به فیلم های راه یافته به جشنواره های فجر و حسنات متأسفانه بیش از 50 درصد از آنها از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و محتوای اکثر آن ها خشونت و خیانت بوده است و این وظیفه نهادهایی همچون بنیاد مهدی موعود(عج) است که در این زمینه ورود پیدا کند .

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.