یاسوج ؛

بهره‌برداری از 2 کتابخانه محله‌ای در گچساران تا پایان امسال

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران از بهره‌برداری دو کتابخانه محله‌ای در این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کورش حسنی افزود: امروز فرهنگ کتاب و کتابخوانی با توجه به گسترش دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در معرض کمرنگ شدن قرار گرفته است و ترویج و تلاش برای نهادینه شدن این فرهنگ بسیار مهم و ضروری است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از سنین کم در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد تا این فرهنگ همواره در ذهن و رفتار افراد جامعه حفظ شود.

حسنی با اشاره به افتتاح دو کتابخانه محله‌ای در گچساران گفت: دو کتابخانه محله‌ای در گچساران و با حمایت و همکاری بانک پاسارگاد و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه این دو کتابخانه مراحل پایانی تکمیل را پشت سر می‌گذارد، گفت: اعتباری افزون بر 300 میلیون تومان برای ساخت این دو کتابخانه که در نزدیکی پارک محله لبنان گچساران واقع شده است، هزینه شده است.

حسنی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این دو کتابخانه نزدیک به 100 درصد بوده که در ماه آینده و به احتمال زیاد در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیان کرد: افزون بر 78 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی گچساران وجود دارد که این تعداد کتاب در قالب پنج‌هزار و 900 عنوان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 11 کتابخانه در گچساران وجود دارد و از ابتدای امسال حدود بر 11 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مراجعه کرده‌اند.


انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.