مشهد؛

رفع کمبود آرامستان در غرب مشهد با راه اندازی بهشت رضوان

مدیر عامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد گفت: افتتاح آرامستان بهشت رضوان در جاده کلات با توجه به گسترش مشهد به سمت غرب وایجاد شهرهای گلبهار وچناران گامی در جهت مشکل کفن ودفن مردم برداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن کریم داری افزود: آرامستان بهشت رضوان با مساحتی بالغ بر 180هکتار آماده افتتاح است وبرای ساخت این قبرستان تا کنون 400 میلیارد ریال هزینه شده وتمامی امکانات لازم مانند سالن معراج ، خیابان کشی ، جدول سازی ،ساخت قبور ،انبار ، سالن بحران در آن تعبییه شده ومجموعه زیر ساخت های آب و برق و تلفن آن هم مهیاست بطوریکه بعداز بهشت رضا (ع) دومین آرامستان بزرگ مشهد محسوب می شود.

وی به تخفیف 30 درصدی خدمات در بهشت رضوان اشاره وتصریح کرد: اکنون این آرامستان آماده بهره برداری است وکنجایش متوفیان در آن بیش از سه میلیون نفر است وپیش بینی می شود که متوفیان مشهد را تا 100 سال آینده پوشش دهد.

کریم داری گفت:اکنون هزینه مجموعه خدمات فوت مانند جای قبر ، تدفین ،تطهیر ،آمبولانس وغیره در بهشت رضا (ع) 708 هزار تومان است این در حالیکه همین خدمات در بهشت رضوان با 30 درصد تخفیف اراِئه می شود.

مدیر عامل سازمان فردوس های مشهد به 11 مورد آرامستان های غیر مجاز مشهد اشاره نمود وافزود: اکنون تمام آرامستان های غیر مجاز مشهد شناسایی شده ،ضمن دیوار کشی ،فضای سبز قابل قبولی نیز در آن آرامستان ها تعبییه شده است وکفن ودفن غیر قانونی در آنها صورت نمی گیرد.

کریمی داری گفت: در حال حاضر سه آرامستان بهشت رضا(ع) ،خواجه ربیع وخواجه اباصلت تبدیل به آرامگاه ابدی مردم مشهد شده است . که در این میان بهشت رضا (ع)به دلیل قدمت بیشتری که دارد ومتبرک شدن آن به نام مبارک امام هشتم (ع) وگلزار شهدا بیشتر اموات در این آرامستان تدفین می شوند که با افتتاح بهشت رضوان به دلیل مساحت وامکاناتی که دارد دومین آرامستان بزرگ مشهد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.