زاهدان؛

نماز راه کمال و رسیدن به ملکوت است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان : نماز خشوع در برابر خداوند را به انسان می آموزد

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان؛ آیت الله عباسعلی سلیمانی در اجلاس استانی نماز و سنجش دستاوردها که صبح امروز در سالن خاتم استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت : قرآن کریم نماز و روزه را بعنوان دو بال عروج و اقتدار معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: اگر قرار است انسان قدرتمند و قوی باشد نیاز به پشتیانی دارد که از دو طریق پشتیبانی درونی و بیرونی حاصل می‌شود که هر دو به خداوند متعال برمی‌گردد.

وی گفت: پشتیبانی درونی عبارت است از روزه که قرآن از آن بعنوان صبر یاد می‌کند که همه پیشوایان اهل سنت و اهل شیعه مصداق صبر را روزه معرفی کرده‌اند و برای داشتن روحیه شکست ناپذیر و ساختار درونی آدمی ضروری است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به پشتیبانی بیرونی یعنی نماز تصریح کرد: با نماز ما به کانون ذات اقدس الهی ارتباط برقرار می‌کنیم و ساختار بیرونی آدمی را بیان می‌کند و تنها راهی که انسان را اسیر و از خدا دور می‌کند دلدادگی و دلسپردگی به دنیا است.

وی افزود: دنیاانسان را از خدا باز می‌دارد و گرفتار هوای نفس می‌کند، مال، مقام، شهرت و شهوت، آدمی را از خدا باز می‌دارد و آنوقت این دو حکم الهی یعنی صبر و صلاة انسان را به خدا وابسته می‌کند به گونه‌ای که در اقامه نماز آدمی وظیفه ندارد به کانونی که قلبش را با آن تنظیم کرده است به جای دیگری توجه کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: نماز شاکره‌ای دارد و باید از شاکره نماز به روح آن و از ظاهر نماز به باطن آن برسیم و توجه باطن نماز نشان دهنده خضوع و خشوع و توجه به شرایط اساسی نماز است.

وی با اشاره به اینکه نماز انسان را از آلودگی‌ها دور می‌کند، افزود: ما باید روح معنوی نماز را در خودمان تقویت کنیم و در درک روح نماز جدیت به خرج دهیم و دهانمان را پاکیزه نگه داریم زیرا دهان راه خروج قرآن است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به بحث انتخابات تصریح کرد: با حفظ طهارت دهان و زبان سعی بر تخریب یکدیگر نکنیم وبجای بیان ضعف‌های دیگران، شایستگی‌های خودمان را بر زبان بیاوریم.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در این اجلاس نماز را روح امت و روشنی چشم دانست و افزود:نماز یکی از مهمترین ارکان دین است در جامعه امروزی باید مراقبت کنیم نماز ضایع نشود زیرا دروازه خواهش های شهوانی باز می‌شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: اسلام دین عمل کردن است و تا عمل خیر نباشد مسلمان نمی‌تواند ادعای مسلملنی کنند.

انتهای پیام/ ا

برچسب ها: نماز ، معبود ، ملکوت ، قرآن ، زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.