اردبیل؛

سهم 20 درصدی بخش خصوصی در اقتصاد ایران

خزانه‌دار اتاق ایران گفت: سهم بخش خصوصی در اقتصاد ایران ۲۰ درصد است و این سهم نمی‌تواند جذابیتی برای جلب نظر سرمایه‌گذاران به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، از اردبیل؛ حسین پیرموذن افزود: به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی دولت باید زمینه مطلوب برای مشارکت بخش خصوصی فراهم سازد و با این‌ وجود مشاهده می‌شود که خود با بخش خصوصی رقابت می‌کند.

وی افزود: سهم ۲۰ درصدی بخش خصوصی در اقتصاد جذابیتی برای مشارکت سرمایه‌گذاران ندارد و این در حالی است که دولت می‌تواند از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خود بهره گیرد.

خزانه‌دار اتاق ایران تأکید دارد که رقابت با بخش خصوصی مانع جلب علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران و هیئت‌های تجاری خارجی است و دولت باید به‌جای رقابت باید به توانمندسازی بخش خصوصی کمک کند.

پیرموذن تأکید دارد که در وضعیت درآمدی فعلی، دولت نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن ظرفیت بخش خصوصی موفق عمل کند و متأسفانه باوجود تأکید به مشارکت بخش خصوصی در عمل خروجی چندانی مشاهده نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در خصوص واگذاری به بخش شبه‌دولتی نیز ادامه داد: بخش دولتی به‌مراتب بهتر از شبه‌دولتی است چراکه در نوع اول نظارت دولت وجود دارد.

وی افزود: لازم است دولت با اعتماد به بخش خصوصی از ظرفیت این بخش مولد استفاده کند و سرمایه‌گذاران را پای‌کار بیاورد.

خزانه‌دار اتاق ایران با تأکید به اینکه جبران رشد منفی اقتصاد نیازمند هم‌اندیشی و همکاری تمامی بخش‌های جامعه است، متذکر شد: اگر خواهان رشد هستیم باید از تمامی بخش‌های اقتصاد کمک بگیریم.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اردبیل ، سهم ، بخش ، خصوصی ، اقتصاد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.