تکرار اشتباه فاحش ارتش آمریکا در ۱۰ سال

آزمایشگاه ارتش آمریکا به اشتباه، ۱۰ سال باکتری زنده سیاه زخم را به آزمایشگاه‌های دیگر ارسال می‌کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس‌ای تودی نوشت: آزمایشگاه ارتش آمریکا به اشتباه، باکتری زنده سیاه زخم را به آزمایشگاه‌های دیگر ارسال می‌کرد. 

بر اساس تحقیقات نظامی آمریکا، که در اختیار یو اس‌ای تودی نیز قرار گرفته است، یک فرمانده ارتش آمریکا، مسئول آزمایشگاه ارتش در ایالت یوتا، یکی از ۱۲ نفری است که با اقدامات انضباطی از جمله از دست دادن کار خود مواجه است. آن‌ها متهم هستند در اشتباهی فاحش به مدت بیش از ده سال، باکتری‌های زنده سیاه زخم را به آزمایشگاه‌های دیگر ارسال کرده‌اند. 

در گزارش ارتش آمده است مقامات بلند پایه در تاسیسات نظامی ارتش در جنوب غربی سالت لیک سیتی، مرکز ایالت یوتا آمریکا نشانه‌های هشدار دهنده‌ای از مشکلات ایمنی دریافت کرده، اما اقدامی انجام نداده بودند. 

این روزنامه افزود: ارتش آمریکا ریاست این آزمایشگاه را به فردی داده بود که تحصیلات و آموزشی در این زمینه نداشت. به علاوه، این تاسیسات برنامه منظمی برای انجام آزمایشاتی به منظور اطمینان از سرایت نیافتن آلودگی‌ها نداشته است. 

 مهم‌تر اینکه برخی از کارکنان این آزمایشگاه اطلاعات مربوط به اطمینان از زنده نبودن باکتری‌های سیاه زخمی که به آزمایشگاه‌های دیگر ارسال می‌شدند، به طور منظم دستکاری می‌کردند و محققان در آزمایشگاه‌های دیگر نیز بدون تجهیزات ایمنی لازم از آن‌ها استفاده می‌کردند. 

۱۲ نفر مذکور شامل دو فرمانده سابق، سه فرمانده در حال خدمت در ارتش، چهار نفر با مسئولیت نظارتی و سه تکنسین هستند. 

این باکتری‌های زنده سیاه زخم تقریبا به دویست آزمایشگاه خصوصی، دولتی و آکادمیک در همه ایالت‌های آمریکا و به ۹ کشور دیگر ارسال شده است. این مسئله ماه مه سال گذشته افشا شد، زمانی که یک شرکت زیست فن آوری خصوصی که این باکتری‌ها را دریافت کرده بود، آن‌ها را آزمایش کرد و متوجه شد که هنوز می‌توانند رشد کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار