غلامرضا موسوی:

ایجاد بازار خارجی و تقویت بازار داخلی؛ بستر ورود علم به سینماست

غلامرضا موسوی تهیه كننده سینما گفت: پرداختن به سوژه های علم و فناوری در سینمای ایران منوط به ایجاد بازار خارجی و تقویت بازار داخلی سینماست.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، غلامرضا موسوی تهیه كننده سینما با پیش‌بینی نتیجه و خروجی مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم گفت: اگر مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم برنامه ریزی بلند مدت داشته و گروهی استمرار برگزاری آن را طی سال های متوالی به طور جدی پیگیری كنند، حتما نتیجه بخش خواهد بود. 

وی با اشاره به علاقه نسل نوجوان و جوان به سینما افزود: سینما حوزه مورد علاقه نوجوانان، دانش آموزان و جوانان است. بچه ها از كودكی پای تماشای تلویزیون می نشینند و اساسا با تصویر ارتباط بهتری دارند. بنابراین مشاركت آن ها در فیلمسازی هم وقتی بزرگتر می شوند، امری دور از دسترس و غیرقابل تحقق نیست. به ویژه در شرایط امروز كه در هر خانه حداقل یك دوربین فیلمبرداری وجود دارد یا تلفن های همراهی با قابلیت فیلمبرداری وجود دارد كه در دسترس همگان است. 

این تهیه كننده ادامه داد: از این رو بچه ها به راحتی می توانند فیلمسازی را تجربه كنند و به تماشای اثر خودشان بنشینند، آن را اصلاح كنند و دوباره بسازند. بنابراین مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم و هر آنچه كه نوجوانان را به مسیر درست تشویق كند، اقدامی تاثیرگذار و مهم است. به شرط آن كه نهادها و مراكز مرتبط از جمله وزارت آموزش و پرورش و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان هم كمك و حمایت كنند. از طرفی مدیران مدارس نیز می توانند دانش آموزان را به شركت در این مسابقه ترغیب كنند. 

وی در پاسخ به این كه چرا سوژه های علمی تاكنون در سینما مورد غفلت قرار گرفته است، بیان كرد: توقع از سینما بسیار بالاست و با موجودی فعلی این رسانه جور در نمی آید. در سینمای ایران امكاناتی وجود دارد كه با توجه به آن می توان حركت كرد و توقع پرواز از سینمایی كه پر ندارد، به جا نیست. بنابراین در نبود امكانات باید به فكر بسترسازی بود و این زمینه سازی با ایجاد بازار در كشورهای دیگر فراهم می شود. چراكه ساخت بسیاری از انواع فیلم ها از جمله آثار علمی هزینه بر و گران است. 

موسوی در پایان خاطرنشان كرد: یكی دیگر از راه های بسترسازی برای پرداختن به سوژه های علمی در سینما نیز اتكا به بازار داخلی سینما است كه این بخش هم نیاز به برنامه ریزی بلندمدت دارد. ما باید در داخل كشور نیز سالن های سینمایی زیادی تاسیس كنیم و مجموع این امكانات سینما را به سوژه های متعدد از جمله در حوزه علم و فناوری هم هدایت خواهد كرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار