ناسا از کشف آتشفشان احتمالی در پلوتون خبر داد

ناسا به تازگی تصویری را منتشر کرده که توسط فضاپیمای New Horizon ثبت شده و یک آتشفشان یخی را در سطح سیاره پلوتون نشان می دهد.

به گزارش  ‌گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛این تصویر در تابستان گذشته تهیه شده و قسمتی از پلوتون به نام رایت مانز را نشان می دهد. ناسا در این تصویر چند خصوصیت جذاب را پیدا کرده که نشان می دهند پلوتون پیش از این دارای آتش فشان های فعال بوده است. همچنین احتمال می رود این آتش فشان دارای یک جفت در نزدیکی خود باشد.


وسعت منطقه رایت مانز به 90 مایل می رسد و ارتفاع آن نیز 2.5 مایل است. ناسا هنوز تایید نکرده که این منطقه آتش فشان منجمد شده باشد، ولی احتمال آن زیاد است و اگر صحت آن تایید شود، بزرگترین در نوع خود خواهد بود که در قسمت های دوردست منظومه شمسی یافت شده است.


یکی از خصوصیت هایی که توجه محققین را به خود جلب کرد، کم بودن سطح قرمز در آن منطقه بود. همچنین، قسمتی از زمین که شبیه به دهانه آتشفشان بود نیز نشان می داد که این ناحیه در زمانی نه چندان دور شکل گرفته است.


اگر فرضیه تازه بودن شکل گیری ناحیه رایت مانز اثبات شود، این بدان معنا خواهد بود که این ناحیه در تاریخ اخیر پلوتون فعالیت آتشفشانی را تجربه کرده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار