«آوای نیمروز پنجشنبه‌ها» به معرفی موسیقی ایرانی می‌پردازد

برنامه رادیویی «آوای نیمروز پنجشنبه‌ها» با معرفی نغمه‌های ایرانی ظهرهای رادیو تهران را شنیدنی‌تر می‌کند.

جمشید جم تهیه‌کننده برنامه رادیویی «آوای نیمروز پنجشنبه‌ها» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هر هفته ظهرهای پنجشنبه برنامه «آوای نیمروز پنجشنبه‌ها» با بررسی سازها و معرفی موسیقی‌های جهان و ایران روی آ‌نتن شبکه رادیویی تهران می‌رود.
 
وی در ادامه بیان کرد: در راستا برنامه‌های موسیقی در شبکه‌های مختلف رادیویی، برنامه «شبستانه» هر دوشنبه از ساعت 12 تا 3 بامداد نیز روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.
 
جم در خصوص سلیقه مخاطبان در حوزه انتخاب موسیقی توضیح داد: در برنامه‌هایی که سلیقه‌ی تهیه‌کنندگان برنامه‌ساز دخیل باشد، شنوندگان به طور غیرمستقیم در انتخاب موسیقی‌ها درگیر هستند و بیشترین قطعات موسیقی به درخواست خود مخاطبان منتخب می‌شود.
 
وی ادامه داد: البته اگر موسیقی بی‌کلام در خلال برنامه‌ها پخش شود، به سلیقه و انتخاب تهیه‌کنندگان است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز پخش گرفته است.
 
خواننده قطعه معروف «یار دبستانی من» پیرامون سلایق جوانان و نسل جدید جامعه ایرانی توضیح داد: در حال حاضر سلیقه‌های متفاوت و رنگارنگی از طرف جوانان و مردم در جامعه وجود دارد و ما می‌بینیم که همه شبکه‌ها با توجه به رسالت خودشان به سراغ اجرای موسیقی‌ها می‌روند.
 
جم در ادامه به جای خالی سازهای ایرانی در موسیقی‌های رادیو اشاره کرد و گفت: موسیقی بحث سلیقه‌ای است، در موسیقی ایرانی تکنوازی و گروه نوازی‌های بسیاری داریم که می‌تواند با تلفیق سازهای الکترونیک و سازهای کوبه‌ای به قطعات مدرن و جوانی برسیم.
 
تهیه‌کننده برنامه رادیویی «آوای نیمروز پنجشنبه‌ها» در پایان افزود: با توجه به تلفیق سازهای ایرانی و غربی، موسیقی هم نیز رونق و جلای خاصی پیدا می‌کند و در کنارش در آثار مدرن از نغمه‌‌ها و سازه‌های ایرانی استفاده شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار