مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان از سال 96 برگزار می‌شود

سنگ‌اندازی کشورهایی مانند عربستان سعودی و حامیان آن روند تدوین آیین‌نامه بین‌المللی مسابقات قرآن کریم را کند کرده است.

داود تک فلاح، مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: سیستم داوری مسابقات قرآن که در ایران اجرا می‌شود علی رغم چهارچوب‌های بسیار دقیق و حساسی دارد، سند بین‌المللی به محسوب نمی شود و امیدواریم با تدوین یک آیین‌نامه جامع، مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان را از سال 96 در ایران برگزار کنیم.
وی با اشاره به لزوم تشکیل انجمن داوران بین‌المللی قرآنی گفت: بیش از 90 درصد مسابقات جهانی قرآن را داوران مورد وثوق بین‌المللی از کشورهای مالزی، اندونزی، ترکیه، سوریه، لبنان، پاکستان، عربستان، مصر، عراق و ایران داوری می‌کنند و استانداردهای مسابقات فراتر از رده ملی باید مورد تأیید این دسته از داوران قرار گیرد.

تک فلاح تصریح کرد: در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کمیته بین ‌لملل به منظور رصد آیین‌نامه‌های اجرایی، فنی و داوری که مصوب جهانی دارند، پیش بینی و تشکیل شده است.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم خاطرنشان کرد: سنگ‌اندازی کشورهایی مانند عربستان سعودی و حامیان آن روند تدوین آیین‌نامه بین‌المللی مسابقات قرآن کریم را کند کرده است اما نمی‌توانند مانع اجرای این کار شوند و تا سال آینده استاندارد بین‌المللی مسابقات مورد مشورت و تأیید قرار می‌گیرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار