همدان؛

آغاز فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی عرضه ی کالای بهاره

رئیس اتاق اصناف گفت: در آستانه سال جدید به دلیل رکود بازار به جای نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره، واحدهای صنفی فروش فوق‌العاده و حراج برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان،از همدان؛ حمیدرضا فرسایی‌وحید با بیان اینکه امسال با توجه به نظر اصناف از برگزاری نمایشگاه پاییزه جلوگیری کردیم، اظهار کرد:‌ با توجه به مکاتبه با اتحادیه‌ها در ارتباط با برگزاری نمایشگاه بهاره برخی از آن‌ها موافق برگزاری نمایشگاه و بعضی دیگر مخالف آن بودند.


وی افزود: با توجه به ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل رکود بازار از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در آستانه سال جدید جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه فروش فوق‎العاده و حراج در واحدهای صنفی خواهیم داشت، تصریح کرد:‌ این اقدام می‌تواند در گستردگی واحدهای صنفی به منظور ارائه تخفیف در سطح شهر مثمرثمر بوده و تنها به 200 غرفه نمایشگاه بسنده نشود.

وی ادامه داد: البته در کنار فروش فوق‎العاده نمایشگاه‌های تخصصی چون پوشاک و شیرینی‌جات که در سطح کشوری برگزار می‎شود نیز در اسفندماه برگزار خواهد شد.

فرسایی‌وحید تصریح کرد: در این صورت واحدهای صنفی در گوشه و کنار شهر می‌توانند از اجناس برخوردار از تخفیف استفاده کنند و با معضلات ترافیکی و پارک خودروهای خود نیز مواجه نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر همه واحدهای صنفی به این اقدام روی آورند،‌ رقابتی سالم ایجاد می‌شود و در نتیجه کالای با کیفیت با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت به شرطی که همه واحدهای صنفی همکاری لازم را به عمل آورند.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه هر ساله با تعطیلی واحدهای صنفی در تعطیلات نوروزی مواجه هستیم که خوشایند یک شهر توریستی نیست، افزود:‌ این رویداد به رفتار اجتماعی در جامعه بازمی‌گردد که تغییر این رفتار نیازمند تغییر نسل در بازار و ورود جوانان به این عرصه است.

وی تأکید کرد: البته رکود بازار باعث شده است این تغییر رفتار نمود پیدا کند، اما در مجموع از اصناف می‌خواهیم که مسافرت‌های خود را تا حد امکان به اردیبهشت‌ماه که فصل مناسبی برای سفر است انتقال داده و در تعطیلات نوروز شهر را زنده نگه دارند.

فرسایی‌وحید ادامه داد: البته مسئله مهم در این بین شرایط جغرافیایی و آب و هوایی همدان است؛ به طوری که در ایام نوروز با سردی آب و هوا مواجه هستیم که همین امر مزید بر علت شده تا اصناف به مسافرت بپردازند.

وی گفت: تمام تلاش خود را برای اینکه اصناف در ایام تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران باشند به کار خواهیم بست و این پیام را از راه‌های مختلف به گوش واحدهای صنفی خواهیم رساند.

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.