یزد؛

کمبود فضای اجرای تئاتر در یزد

کمبود فضای اجرای تئاتر یکی از مشکلات جدی تئاتر استان یزد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ علی غیاثی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: متاسفانه در استان یزد با کمبود فضای اجرایی برای تئاتر و نمایش و زیرساخت ‌های مناسب عرصه هنری مواجه هستیم . 

غیاثی با بیان اینکه فضاهایی نیز از سوی دولت در دست احداث است افزود: شمار سالن های اختصاصی برای اجرای عمومی تئاتر در استان بسیار اندک است و این شرایط به یکی از مشکلات جدی تئاتر استان تبدیل شده است که  امیدواریم طی یک سال آینده فضاهای نیمه ‌ساز فرهنگی استان که قطعا بخشی از آن متعلق به حوزه تئاتر و نمایش است .به  بهره‌ برداری برسد و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.  

وی افزود : یزد ظرفیت های ویژه ای در عرصه تئاتر دارد و انتظار می رود که با پیگیری های مسئولان استان اقدامات بهتری در این بخش اجرا و زمینه برای ساخت و بهره برداری از فضاهای فرهنگی به ویژه سالن های تئاتر فراهم شود.

غیاثی گفت : با وجود اینکه کمبود فضای مناسب از مشکلات اساسی استان در این زمینه است اجرای کارهای راه یافته به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دو تالار شرف‌الدین علی و تالار هنر برگزار می‌ شود و یک اثر نیز در روز پایانی جشنواره در محل پلاتوی حوزه‌ هنری یزد اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: اما خرسندیم که تالار شرف‌الدین علی بازسازی شده و بخشی از مشکلات این حوزه رفع شده اما بازهم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

مدیرکل ارشاد یزد با اشاره به وجود فضاهای متعدد نیمه ‌ساز در حوزه فرهنگ و هنر یزد گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر فضاهایی در دست احداث است که امید می‌رود با کمک هنرمندان، شهرداری و شورای شهر و دولت این مکان‌ها تکمیل و پلاتوهایی احداث شود تا در اختیار جامعه تئاتر استان قرار بگیرد.

غیاثی گفت: 6 استان شامل البرز، خراسان شمالی، بوشهر، فارس و هرمزگان بخش استانی تئاتر فجر را برگزار می کنند و استان یزد نیز یکی از این استان‌ها است.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: نمایش ، یزد ، فضای اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.