امضای سند همکاری میان کنفدراسیون فوتبال آسیا و آفریقا

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با سفربه آفریقا ضمن دیدار با رئیس کنفدراسیون فوتبال افریقا یک سند همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز چهارشنبه در دیدار با عیسی حیاتو رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF)  در کیگالی، پایتخت رواندا ، یک سند همکاری امضا کرد.

این تفاهم نامه در حضور اعضای کمیته اجرایی CAF ، داتو ویندزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا والعمرانی  همتای او در CAF، امضا شد و دو طرف متعهد شدند در چهار سال آینده در فوتبال و توسعه اجتماعی با همدیگر همکاری کنند.

کار بر روی این توافقنامه زمانی آغاز شد که دبیر کل دو کنفدراسیون ماه مه 2015 در زوریخ  با هم دیدار کردند.

شیخ سلمان، به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، از لحظه امضای این تفاهم نامه  به عنوان لحظه ای "سرنوشت ساز" یاد کرد که دو کنفدراسیون بزرگ  برای دوستی و همکاری پا پیش گذاشتند.

وی افزود: آفریقا و آسیا دو قاره بزرگ هستند. دو قاره بزرگ فوتبالی که در قرن حاضر تأثیر چشمگیری برصحنه جهان فوتبال داشته اند.

عیسی نیز گفت: ما در گذشته از طریق بسیاری از زمینه ها از جمله مسابقات بین تیم ها و تبادل داوران با هم همکاری داشته ایم. شباهت های بسیاری بین قاره های آسیا و آفریقا وجود دارد و به همین دلیل است که ما مایلیم در چهار سال آینده همکاری نزدیک با هم داشته باشیم. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال حاضر دارای تفاهم نامه با فیفا    و همچنین دو کنفدراسیون دیگر، یعنی اروپا و کونکاکاف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار