فرانس 24: اجرای برجام برای اوباما موفقیت در عرصه سیاست خارجی است

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: در اجرای برجام همه تحریم‌های اروپایی و نیز بخشی از تحریم‌های آمریکایی علیه ایران برداشته می‌شود.

فرانس 24: اجرای برجام برای اوباما موفقیت در عرصه سیاست خارجی است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24ف "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا از اجرای توافق هسته‌ای در روزهای آتی خبر داده بود.

"آرمل شاریه،" تحلیلگر خبری این شبکه تلویزیونی فرانسوی در گفت وگویی درباره اجرایی شدن برجام در پاسخ به سوالی درخصوص تحریم هایی که با اجرایی شدن برجام برداشته خواهد شد گفت: این ها تحریم های اروپایی و آمریکایی هستند. در برجام پیش بینی شده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید گزارشی بر اساس بررسی هایش از فعالیت های هسته ای ایران ارائه کند و این گزارش پانزدهم دسامبر ارائه شد.

 بر این اساس در اجرای برجام همه تحریم های اروپایی و نیز بخشی از تحریم های آمریکایی هم برداشته می شود. البته مسائل کمی پیچیده است و در این میان دشواری هایی در زمینه موضوعاتی که به نقل و انتقالات دلاری مربوط می شود وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این توافق با توجه به دشمنی های جمهوری خواهان آمریکا، برای باراک اوباما موفقیتی در عرصه سیاست خارجی است گفت: مسلماً این توافق از موارد برجسته در اقدامات سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. این واقعیت هم وجود دارد که اوباما در حال حاضر با مخالفت های شدیدی درباره این توافق و درخواست های برخی مراکز قدرت در آمریکا هم رو به رو است. به عنوان مثال درخواست هایی برای اعمال تحریم علیه شرکت هایی که در زمینه موشک های بالستیک برای ایران کار می کنند، وجود دارد. منطق آن ها بر این است که این موشک ها قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند

همچنین از کنگره آمریکا شنیدیم که خواهان جلوگیری از ورود افرادی به خاک آمریکا است که در گذرنامه هایشان روادید ایران دارند. همین موضوع بحث های زیادی میان ایران و آمریکا به وجود آورد. چرا که چنین تصمیمی باعث می شود که تقریباً کار تجارت با ایران برای اروپایی ها و آمریکایی ها دشوار و دچار مشکل شود. زیرا اگر آن ها به ایران سفر کنند و بعد بخواهند به آمریکا بروند به مشکل خواهند خورد. بنابراین شاهدیم که در حال حاضر تنش هایی در این زمینه میان دو کشور وجود دارد. اما در هر حال اجرای این توافق به معنای خروج ایران از تحریم خواهد بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار