قم؛

فرود ستاره قم از آسمان جام تختی

ستاره کشتی فرنگی استان قم به دلیل مصدومیت از حضور در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی محروم شد تا شانس‌ اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا را نیز از دست بدهد.

فرود ستاره قم از آسمان جام تختیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، این کشتی‌گیر هادی علیزاده‌پورنیا است که قرار بود امروز در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان‌پهلوان تختی برابر حریفان داخلی و خارجی خود به روی تشک برود اما به دلیل آسیب‌دیدگی از حضور در این پیکارها محروم شد.

کشتی‌گیر مطرح قم که در ویترین افتخارات خود، مدال‌های رنگارنگی از پیکارهای جام جهانی، آسیایی و بین‌المللی کشتی فرنگی دارد، در شرایطی که آماده حضور در پیکارهای 2016 جام تختی می‌شد باز هم از آسیب‌دیدگی کهنه و قدیمی خود ضربه خورد و این جام معتبر را از دست داد.

در واقع علیزاده‌پورنیا با توجه به نتایجی که در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور در سال جاری به دست آورده بود و در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان نیز حضور داشت از بخت‌های کسب مدال برای ایران در جام تختی به شمار می‌رفت.

چهره موفق کشتی فرنگی قم در آبان‌ماه امسال موفق به شکست تمام رقبای خود در وزن 75 کیلوگرم مسابقات قهرمانی ایران شده و محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به عنوان یکی از نفرات آماده برای حضور موفق در جام تختی و رقابت‌های آسیایی روی این کشتی‌گیر حساب می‌کرد اما علیزاده‌پورنیا باز هم از مصدومیتی که در چند اخیر به وی بارها ضربه زده، آسیب دید.

هادی علیزاده‌پورنیا که با موفقیت در مسابقات سال جاری کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان قهرمانی کشور در حضور مسئولان فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی بار دیگر توانمندی خود را برای کسب مدال از مسابقات قهرمانی آسیا به نمایش گذاشته بود چندین ماه است که از ناحیه کتف آسیب دیده و رقابت‌های مهمی را به دلیل این آسیب دیدگی از دست داده است.

این کشتی‌گیر مستعد و توانمند قمی بعد از کسب مدال طلای سال 94 کشور با حضور در پیکارهای کشتی فرنگی بین‌المللی جام تختی به دنبال کسب مجوز عضویت در ترکیب نهایی تیم ملی برای همراهی این تیم در مسابقات 2016 قهرمانی آسیا بود اما گویا باز هم باید از میادین برای مدت زیادی دور باشد.

علیزاده‌پورنیا در سال قبل عضو تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی به میزبانی کشور ازبکستان بود و در وزن 75 کیلوگرم نتوانست به مدال دست یابد در حالی که در آن رقابت‌ها نیز مصدومیت موجب ناکامی وی شد و این کشتی‌گیر را یک‌سال از میادین دور کرد.

به هر حال رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی و آزاد جام جهان‌پهلوان تختی امروز وارد روز دوم برگزاری خود می‌شود اما هادی علیزاده‌پورنیا به دلیل اینکه مصدوم است نتوانست روی باسکول وزن‌کشی برود و به همین دلیل جام تختی و حضور مجدد در مسابقات قهرمانی آسیا را از دست داد.

علیزاده‌پورنیا دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا در سال 2012 و 2013 است و آخرین بار از مسابقات جام جهانی 2014 کشتی فرنگی که اردیبهشت ماه سال 93 به قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان انجامید و تیم ملی در تهران بالاتر از روس‌ها جام قهرمانی را کسب کرد، برای کشتی قم افتخار کسب کرده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.