قم؛

تبدیل موزه فقه و زندگی به مرکزی مهم برای علاقه‌مندان به معارف دینی

رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی از تبدیل موزه فقه و زندگی به مرکزی مهم برای علاقه‌مندان به معارف دینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده در بازدید شهردار قم از موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی، گفت: کار موضوع‌شناسی احکام فقهی ضرورتی در حوزه‌های علمیه است که باید به‌صورت منسجم با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه صورت گیرد تا کمکی برای مکلفان برای عمل به وظایف شرعی باشد.

وی افزود: پیش‌نویس تأسیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی به محضر مراجع تقلید و اساتید حوزه برده شد و در نهایت طرح خود را به محضر رهبر معظم انقلاب بردیم و ایشان نیز دستور لازم را برای تأسیس چنین مرکزی صادر کردند.

رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی با اشاره به این‌که موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی و موزه فقه و زندگی از شورای عالی حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز لازم را دارا است گفت: بخش‌های پژوهش، آموزش و نمایشگاهی از بخش‌های موسسه هستند و در بخش پژوهش گروه کار تخصصی بررسی موضوعات ازنظر مفهومی و مصداقی فهرستی از موضوعات اولویت‌دار را تهیه کردند و با بسیاری مراکز پژوهشی حوزه و دانشگاه تفاهم‌نامه‌هایی آغاز شده است.

وی افزود: در بخش نمایشگاهی، موزه فقه و زندگی آغاز حرکت عظیمی است که این موزه در آینده یکی از مراکز مهم بازدیدکنندگان مذهبی برای آشنایی با معارف دینی و احکام فقهی خواهد شد.

فلاح زاده ادامه داد: موزه‌ها در سراسر دنیا ناقل فرهنگ‌ها هستند و باید بتوانیم به‌خوبی از زمینه موزه برای انتقال فرهنگ ناب دینی استفاده کنیم.

وی افزود: در آینده در مکان وسیع‌تری موزه فقه و زندگی را گسترش می‌دهیم و آنچه اکنون در این نمایشگاه داریم یک‌دهم توان واقعی موزه است.

شایان ذکر است گنجینه فقها، آشنایی با پرندگان حلال گوشت، آشنایی با پرندگان حرام گوشت، آشنایی با برخی حیوانات حرام و حلال گوشت، آشنایی با آلات موسیقی و وسایل تفریحی حرام و نوشیدنی‌های حرام و غرفه کودک و نوجوان از بخش‌های مختلف این موزه به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.