هنر سرمایه ملی کشور ماست

هنر یکی از بهترین راه‌های امر به معروف و نهی از منکر است.

سید حمیدرضا برقعی شاعر آیینی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از برگزاری جشنواره شعر عفاف و حجاب گفت: با توجه به اینکه زبان هنر یک زبان تاثیرگذار در کشور ماست و از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود، بنابراین می‌تواند یکی از بهترین راه‌های امر به معروف و نهی از منکر باشد. ما با همین رویکرد فراخوان جشنواره را آماده و به حدود هزار دانشگاه، حوزه علمیه، حوزه‌های هنری و اداره‌های ارشاد ارسال کردیم، حتی از طریق فضای مجازی تبلیغات لازم را انجام دادیم که نتیجه آن ارسال 1500 اثر به دبیرخانه بود که از نظر کمی و کیفی بسیار قابل توجه بوده‌اند.

برقعی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این جشنواره اولین دوره خود را تجربه کرد و نیز فرصت برای ارسال آثار بسیار کم بود، ما تصمیم گرفتیم صرفا به برگزاری یک جشنواره و کنگره بسنده نکنیم و این اختتامیه پایان این کنگره نباشد، حتی با رایزنی‌های صورت گرفته، این طرح‌ها در زیباسازی شهر مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

این شاعر آیینی با اشاره به بخش‌های جشنواره شعر عفاف و حجاب گفت: ما در چهار بخش کودک و نوجوان، ترانه، شعر کلاسیک سینمایی و سپید و کوتاه نوشت برگزیده داریم.

وی ادامه داد: زبان هنر زبانی است که با روحیه ایرانی‌ها آمیخته شده و نکته دیگر تاثیر این هنر بر خود هنرمندان است، به عنوان مثال هنرمندی که برای اولین بار در زمینه عفاف و حجاب تامل می‌کند و می‌خواهد دست به قلم شد، روی آن شخص هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت. حتی در قسمت «ترانه» می‌توان با استفاده از فضای موسیقایی کارها را بهتر و بیشتر در معرض نمایش گذاشت.

برقعی درباره برگزاری جشنواره در سطح بین‌الملل گفت: اگر همکاری‌های لازم از طریق وزارت ارشاد اتفاق بیفتد، دبیرخانه دائمی را تاسیس خواهیم کرد تا این کنگره، کنگره آخر نباشد و هرساله شاهد پیشرفت و برگزاری آن باشیم.

سید حمیدرضا برقعی در پایان گفت: این جشنواره با آنچه که ما تصور می‌کردیم، با استقبال بهتر و بیشتری روبرو شد، اما ما به این بسنده نخواهیم کرد و برای رشد آن تلاش می‌کنیم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار