صندوق اعتباری خانه‌های مطبوعات راه اندازی می‌شود

دومین نشست مجمع عمومی شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات ایران ظهر امروز با تصویب تشکیل صندوق اعتباری ویژه اعضا به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دومین نشست مجمع عمومی شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات ایران با حضور مدیران عامل و روسای هیت مدیره خانه‌های مطبوعات صبح امروز در ساختمان موسسه نشر آوران برگزار شد.
 
مصطفی کواکبیان، رییس شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات ایران در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در سال گذشته پرداخت و گفت: در  یک سال گذشته شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات ٨ جلسه داشته که مصوبات آن به اطلاع اعضا رسیده است.
 
وی مهمترین اقدام انجام شده در یکسال گذشته را علاوه بر برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزشی وی‍ژه اعضا، طراحی برنامه‌های بلند مدت جهت تقویت نهاد خانه‌های مطبوعات و گسترش فعالیت‌های صنفی در استان‌ها، راه اندازی سایت شورای مرکزی خانه های مطبوعات ایران عنوان کرد.
 
وی از ارائه ٦ طرح به معاونت مطبوعاتی در یکسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ٤ طرح شورای مرکزی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بررسی و مورد تایید قرار گرفته که از این تعداد، دو طرح وارد فاز اجرایی شده است.
 
کواکبیان در همین زمینه با اشاره به راه اندازی دوره آموزش مدرس حرفه ای با کمک دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه، اضافه کرد: ایجاد صندوق اعتباری خانه‌های مطبوعات جهت ارائه تسهیلات به اعضا از جمله همین طرح ها بوده که تصویب آن در دستور کار جلسه امروز نیز قرار دارد.
 
رییس شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات ایران همچنین با اشاره به اساسنامه خانه‌های مطبوعات، به انتخاب سالیانه بازرسان خانه های مطبوعات اشاره کرد و از نامزد شدن ١٢ نفر خبر داد.
 
بنابراین گزارش، مدیر و اعضای شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات هر دو سال یکبار انتخاب می‌شوند و بازرسان این شورا هر سال در معرض انتخاب قرار می گیرند که بعد از معرفی نامزدها، با رای حضار، آقایان رضا باقری طولابی از لرستان و محمد کمالی از خراسان جنوبی به عنوان بازرسان اصلی و وحید نیشابوری از کرمانشاه به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.
 
در ادامه این نشست، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان کوتاهی، ضمن بیان برخی مسائل صنفی و سیاست های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرسش های حضار پاسخ داد. «یارانه مطبوعات، شیوه توزیع آکهی های دولتی، بسته های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد و استان‌های با ضریب حمایتی ویژه، ویژه نامه های روزنامه های سراسری، ممنوعیت کانون های تبلیغاتی در انتشار نیازمندیها و...» از جمله مباحث مطرح شده بود.
 
انتظامی همچنین در این نشست، از اجرای طرح مکانیزه شدن آگهی های دولتی برای تمام نشریات در سراسر کشور تا یکماه آینده خبر داد و در خصوص طرح اشتراک نیز گفت: اعتبارات خوبی برای طرح اشتراک نشریات در نظر گرفته شده که تا کنون علاوه بر تهران در حدود ١٠ استان اجرایی شده است.
 
بنابراین گزارش، در این نشست همچنین روسای هیات های مدیره و مدیران عامل خانه های مطبوعات به بیان برخی مشکلات موجود در استان ها پرداختند که حسن محرابی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ضمن پاسخ به سوالات آنها تاکید کرد که خانه‌های مطبوعات، اصلی ترین تشکل صنفی مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر استان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار