کمپین های داغ که به سرعت سرد می شوند:

از تحریم سفر به دبی و آنتالیا تا احترام به حریم خصوصی بازیگران

کمپین هایی که در شبکه های اجتماعی به راه افتاده و در میان هنرمندان، ورزشکاران و چهره های سیاسی کشور حامیان خود را پیدا کرده اند تا آرمان های ذهنی را به واقعیت تبدیل کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ می نویسیم "وارد حریم خصوصی هم نشویم" چند ثانیه بعد در موتورهای جستجوگر دنبال عکس لورفته بازیگر مطرح کشورمان هستیم، می نویسیم "در فضای مجازی مودب باشیم" چند دقیقه بعد به خاطر دو تیم ورزشی حرف هایی بهم می زنیم که حتی در دنیای واقعی از گفتن آنها ابا داریم، می نویسیم سریال ها را "کپی نکنیم" چند ساعت بعد فلش مان را در اختیار یکی از دوستان می گذاریم تا قسمت جدیدش را برایمان بریزند، "سفر به کشورهای حامی داعش سیاه و سفید را تحریم می کنیم" چند روز بعد در سایت ها به دنبال بلیط لحظه آخری سواحل آنتالیا هستیم.

کمپین هایی که در شبکه های اجتماعی به راه افتاده و در میان هنرمندان، ورزشکاران و چهره های سیاسی کشور حامیان خود را پیدا کرده اند تا آرمان های ذهنی را به واقعیت تبدیل کنند اما بعضی از ما کاربران عادت داریم فقط عضو این کمپین ها شویم و پایبندی مان به این کمپین ها چند روز بیشتر نیست.


نصیحت پدربزگ های مجازی: وارد حریم خصوصی هم نشویم

"عکس لورفته"، یکی از شاهکارهای کاربران در جستجوی اینترنتی که تا حدی پرطرفدار است که کافیست کلمه عکس را در جستجوگر وارد کنید یکی از اولین پیشنهادهای موتورهای جستجو این کلمه است.

کمپین های مجازی

بعد از ماجرای انتشار عکس های فوتبالیست معروف به دست پرتوان کاربران شبکه های اجتماعی و بازداشت این چهره ورزشی، هنرمندان و ورزشکاران با انتشار عکسی در صفحه های شخصی شان علاوه بر اینکه تصمیم گرفتند تصاویر مربوط به زندگی خصوصی شان را منتشر نکنند، از کاربران خواستند تا با پیوستن به این کمپین به حریم دیگران احترام بگذارند و به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند.

کمپین های مجازی

هنرمندان و ورزشکاران ایرانی زیادی به این کمپین پیوسته اند و با انتشار پوستری در صفحات مجازی خود نوشته اند: "من با ارسال و اشتراک این عکس پیمان می بندم تحت هیچ عنوان، نه به شوخی و نه به جدی، وارد حریم خصوصی دیگران نمی شوم و به انتشار تهوع آور عکس های خصوصی دیگران نمی پردازم، چون به خوبی آگاه شده ام اشتراک یک عکس ممکن است زندگی یک نفر را نابود کند و یک خانواده را متلاشی کند".

کمپین های مجازی

مثل دنیای واقعی در فضای مجازی هم مودب باشیم


اینکه همه ما در دنیای واقعی افراد مودبی هستیم از چشم هیچکس پنهان نیست، اما همه در فضای مجازی وکیل بدون مدرک می شویم و قضاوت های عجولانه در شبکه های اجتماعی باعث شده تا در مورد هر موضوعی، چه به ما ارتباط داشته باشد و چه نداشته باشد، اظهار نظر کنیم و گاهی از الفاظی استفاده کنیم که شاید در زندگی واقعی یکبار هم از آن استفاده نکرده ایم. کمپین " در فضای مجازی مودب باشیم"، توسط فعالان شبکه های اجتماعی ایران راه اندازی شده و اهداف زیر را دنبال می کند:

  • به دیگران احترام بگذاریم
  • نظرات و اعتقادات دیگران را زیر سوال نبریم
  • چیزی را که می خوانید و می پسندید فورا به اشتراک نگذارید
  • توهین به اعتقادات و ارزش های انسانی و دینی و قومی دیگران نکنید
  • دلیلی ندارد درباره همه مطالب فضای مجازی اظهار نظر و قضاوت کنید
کمپین های مجازی

لازم به ذکر است به دلیل اینکه این کمپین از سوی چهره های معروف کشورمان حمایت زیادی نشده است، چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفته است.


به کشورهای حامی داعش سفر نکنیم

مرگ خوب است برای همسایه، این ضرب المثل طرز تفکر بسیاری از حامیان منطقه ای گروهک تروریستی داعش است، پول می دهند داعش پررنگ شود بعد هم با یک بیانیه می گویند عجب گروهک تندرو ایست، لازم به اشاره نیست که اشاره ما به سمت چه کشور هایست، داعش سفید از رفیق سیاه خود این روزها پررنگ تر است.

کمپین های مجازی

بد برای همه بد است و بعید نبود که انزجار از این کشور ها تحریم کاربران ایرانی را هم در پی داشته باشد، کاربرانی که نوشتند به کشورهای حامی داعش سفر نکنید، اما نمی دانیم چرا خودشان تورهای لحظه آخری آنتالیا را از دست نمی دهند.


اگر می توانید "هنر را کپی نکنید"

"هنر را کپی نکنیم، اصل بخریم و حلال ببینیم" جمله ای آشنا که این روزها اگر سری به صفحات مجازی بزنید زیاد می بینید، چند هفته اول همه چیز خوب است و پایبندی ما به حرفمان زیاد، اما سریال به جاهای حساس می رسد و جیب ما هم بی احساس می شود. همه جا حرف از قسمت جدید سریال است و ما از آن بی خبر، از طرفی چشممان به پست خودمان می خورد و می گوییم: نه "کپی نکنیم" از طرفی هم جیب خالی که نمی تواند پز عالی داشته باشد.

کمپین های مجازی

گزارش از: حسن امکانی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار