لرستان؛

فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای ۶ توسط هزار مددجوی لرستانی

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به حدود ۶هزار مددجوی این نهاد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدی فارسانی با اشاره به اشتغال ۴۶۰ نفر از مددجويان این نهاد در ۹ ماهه ابتدای امسال از طريق کاريابي گفت: این مددجویان در موسسات دولتي و خصوصي و از طريق کاريابي کميته امداد استان اشتغال یافته اند.

وی با بیان اینکه این نهاد در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندسازي اقتصادي خانواده هاي تحت حمايت کمیته امداد از طریق کاریابی گام های موثری بر داشته است، افزود: برای تحقق این هدف در ۹ ماهه سالجاری ۴۴۳ مددجو از طریق کاریابی توسط کمیته امداد و ۱۷ نفر نیز از طریق تعامل با کارفرمایان مشغول به کار شده اند.

محمدی فارسانی در ادامه از ارائه ی آموزش های فنی و حرفه ای به پنج هزار و ۹۵۰ نفر ازمددجویان جویای کار خبر داد و افزود: در ۹ ماهه ابتدای امسال مددجویان تحت پوشش با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال از آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مختلف بهره مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: توانمند سازی مددجويان كميته امداد از طريق آموزش های فنی وحرفه ای، اعطای تسهيلات طرح های اشتغال برخی از وظايف اين نهاد حمايتی بوده که در راستای انجام این وظایف اقدامات موثری در استان انجام شده است.

وی افزود: این افراد در دوره های مهارت آموزی، پایدار سازی و توسعه و حرفه آموزی مهارت های لازم را فرا گرفتند.

محمدی فارسانی آموزش های فنی وحرفه ای مددجویان، مهارت آموزی دانش آموزان دوره دبیرستان در راستای آموزش های فنی و حرفه ای، مهارت آموزی فرزندان مددجو بازمانده از تحصیل و ترک از تحصیل، ارتقای دانش فنی و حرفه ای دانشجویان و فارغ التحصیلان، آماده سازی نیروی کار ماهر برای واحد های تولیدی و خدماتی و فراهم نمودن بستر لازم برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان جهت بکارگیری مددجویان را ضروری برشمرد.

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان با بیان این که زنان سرپرست خانوار، فرزند مددجو تحت حمايت از اين آموزش ها بهره مند می شوند، افزود: از تعداد کل مددجويان شركت كننده در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در استان لرستان در ۹ ماهه نخست امسال چهار هزار و ۳۱۲ نفر زن و هزار و ۶۳۸ نفر مرد بودند.

وی افزود: کمیته امداد ضمن کاریابی برای مددجویان بسته های تشویقی را به مددجو و کارفرما ارائه می دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.