غرامت خواهی دولت کویت از رئیس شورای المپیک آسیا

دولت کویت با طرح شکایتی در نظر دارد از شیخ احمد الصباح غرامت سنگین 1.3 میلیارد دلاری دریافت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،

دولت کویت اعلام کرد شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا ورئیس انجمن کمیته ملی المپیک این کشور را به دلیل اهمال و کم کاری که منجر به از دست رفتن احتمالی المپیک ریو 2016 شده است تحت پیگرد قانونی قرارداده و از او 1.3 میلیارد دلار غرامت مطالبه کرده است.
 
این تصمیم پس از آن صورت گرفت که کمیته بین المللی المپیک در ماه اکتبر، کمیته المپیک کویت را به دلیل دخالت دولت تعلیق کرد.
 
پس از آن که کمیته بین المللی المپیک، کویت را تعلیق کرد در مجموع 17 فدراسیون بین المللی دیگر از جمله فیفا نیز این کشور را به حالت تعلیق درآورد.
 
چنانچه این تعلیق توسط کمیته بین المللی المپیک برداشته نشود، کویت قادر نخواهد بود در بازی های امسال المپیک در ریو دو ژانیرو شرکت کند.

در شکایت نامه دولت کویت نام شیخ احمد، عضو کمیته بین المللی المپیک و کمیته اجرایی فیفا به همراه برادرش، شیخ طلال الفهد به صرات قید شده است.
 
شیخ طلال رئیس کمیته المپیک کویت (KOC) و فدراسیون فوتبال کویت است.

همچنین دولت کویت شیخ امد را تهدید کرده است که مقر شورای المپیک آسیا در کویت را تا ماه آوریل تخلیه خواهد کرد.
 
دولت کویت از این دو شیخ و دیگر اعضای کمیته ملی المپیک این کشور به این دلیل شکایت کرده است که زمانی که کمیته بین المللی المپیک کویت را به حالت تعلیق درآورد آنها اقدام خاصی صورت ندادند و یا این تصمیم را در دادگاه داوری به چالش نکشیدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار