اصفهان؛

نجاتگران هلال احمر از سراسر کشور در اصفهان گردهم می‌آيند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: اصفهان میزبان برگزاری دوره تربیت مربی جستجو و نجات در آوار، نجاتگران هلال احمراز سراسر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان داریوش کریمی اظهار داشت: دوره تخصصی تربیت مربی جستجو و نجات در آوار به شکل آموزشی در دو بخش تئوری و عملی و به صورت متناوب برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این دوره آموزشی که تا 29 دی ماه ادامه دارد ۲۵ نجاتگر از ۳۱ استان کشور مشارکت دارند که با مباحث مختلفی از جمله تئوری جستجو و نجات در آوار، کلیات و تعاریف حوادث ساختمان‌های فرو ریخته و فنون تدریس و راهبردهای آموزشی آشنا می‌شوند.

وی اعلام کرد: موضوعاتی همچون شمعک‌زنی و تثبیت آوار، هوا رسانی به محبوسین در آوار، دستیابی و رها سازی مصدومان در آوار، روش‌های زنده‌یابی، ایجاد کارگاه‌های تخصصی نجات از آوار، کاربرد تجهیزات نجات در ساختمان‌های فروریخته و اطفاء حریق از دیگر مباحث آموزش‌های این دوره آموزشی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت :این دوره با توجه به نقش امدادگران و نجاتگران به عنوان نیروهای عملیاتی در پاسخگویی به انواع حوادث و سوانح احتمالی کشور به ویژه زلزله و نیاز این نیروها به آموزش نوین جستجو و نجات برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.