بیژن بیرنگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدیون بزرگانی همچون خسرو شکیبایی هستیم

کارگردان سریال«خانه سبز» با اشاره به استفاده از تصویر خسرو شکیبایی در پوستر جشنواره فیلم فجر گفت: این بازیگر سینما یکی از سرمایه های ملی و شخصیتی تکرار نشدنی است.

مدیون بزرگانی همچون خسرو شکیبایی هستیم
بیژن بیرنگ کارگردان سریال«خانه سبز» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با تقدیر از جشنواره فیلم فجر برای استفاده از تصویر شکیبایی بر روی پوستر جشنواره گفت: هر بار که از من درباره مرحوم شکیبایی می پرسند، جمله ای را تکرار می کنم اینکه گاهی در هنر مدیون بعضی از آدم ها هستیم که سرمایه ملی ما بودند و یقینا خسرو شکیبایی یکی از سرمایه های ملی ماست.

وی افزود: اینها سرمایه های ملی هستند که وقتی از بین ما می روند، دیگر کسی نمی تواند جای خالی شان را پر کند.

بیرنگ با اشاره به همکاری اش با شکیبایی تصریح کرد: شکیبایی قادر بود تا شعار را به شعور تبدیل کند به همین دلیل همه ما به شکیبایی مدیون هستیم. ویژگی بارز در شکیبایی این بود که تعهد و عشق زیادی به کارش داشت، ویژگی که این روزها در کمتر سوپراستاری می توانیم ببینیم. خاکسپاری او مانند یک سوپراستار انجام شد اما زندگی او همانند سوپراستارها نبود زیرا شکیبایی ساده و عاشقانه زندگی می کرد.

وی در خصوص پوستر جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: استفاده از چهره خسرو شکیبایی روی پوستر سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر نشان دهنده درایت خوبی است که پشت این طراحی وجود دارد. استفاده از چهره ای که خودش و نگاهش همه چیز را درباره سینمای ایران روایت می کند. به دست اندرکاران جشنواره امسال و سال های بعد که حتما آنان هم از چهره های افراد ماندگار دیگر استفاده می کنند، تبریک می گویم.

بیرنگ با اشاره به درگذشت محمدعلی اینانلو  نیز گفت: آیا کسی می تواند جای خالی اینانلو را پر کند؟ جای او که عشق به طبیعت داشت. ما در مورد اینانلو هم همان اشتباهی را کردیم که در مورد شکیبایی پیش تر کرده بودیم، م فکر می کردیم آنها همیشه هستند اما امروز می فهمیم که چقدر جایشان خالی است. 

کارگردان سریال «خانه سبز» تاکید کرد: همه کسانی که امروز در جایگاه رفیع سوپراستاری نشسته اند و ادعا دارند، شکیبایی می تواند درس معرفت برای آنها باشد زیرا او فردی با معرفت و توانایی بالا بود. 

وی با تقدیر از دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر امسال گفت: نام شکیبایی و استفاده از چهره او بر پوستر جشنواره فیلم فجر خودش معانی زیادی به همراه دارد و تعریف های جدید و عمق بیشتری به جشنواره امسال خواهد داد، همانطور که تاکنون داده است. مثلا همین الان که از دور نگاه می کنیم صحبت های دبیر جشنواره در خصوص این که امسال هیچ فیلمی ممیزی نخواهد داشت، نشان از جرات و شهامتی دارد که بالاخره بعد از 36 سال به آن رسیده ایم و نشان دهنده کار درستی است که همیشه منتظر بودیم انجام شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار