دبیر: نیازمند به مشارکت بخش خصوصی هستیم/زیر ساخت های اماکن ورزشی باید توسعه یابد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: زیرساخت های اماکن ورزشی باید توسعه یابد و در این خصوص به مشارکت بخش خصوصی نیازمند هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه ورزش 4 بعد (پرورش ، همگانی ، قهرمانی ،حرفه ای) دارد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در بحث پرورش، شهرداری ورزش همگانی،کمیته ملی المپیک قهرمانی و بخش خصوصی حرفه ای باید ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امروزه همه کارها بر گردن وزارت ورزش و جوانان افتاده است، اضافه کرد: زیرساخت های اماکن ورزشی باید توسعه یابد و در این خصوص به مشارکت بخش خصوصی نیازمند هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  شورای اسلامی شهر تهران افزود: با اختصاص 15 درصدی که قرار بود رایگان به اماکن ورزشی بخش خصوصی داده شود شاهد ورود جدی این بخش خواهیم بود.

وی با اشاره به مصوبه شورا به منظور تشویق ورود بخش خصوصی به ساخت و ساز اماکن ورزشی در شهر تهران بیان کرد: متاسفانه شهرداری بعضی از مناطق این قانون را اجرا نمی کنند و شاید اگر بخش خصوصی بداند به طور قانونی می تواند ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموعه ای که احداث می کند را به طور رایگان به بخش تجاری اختصاص دهد؛  که به این ترتیب شاید توسعه اماکن ورزشی با انگیزه بخش خصوصی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

دبیر تاکید کرد: در مسیر اجرای این قانون باید مراقب نسبت بخش تجاری به ورزشی باشیم و اجازه ندهیم در کمیسیون ماده ۵ بخش تجاری سهم بیشتری بگیرد. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسقف کردن استادیوم آزادی پیشنهاد خوبی است، تصریح کرد:من دو راهکار اجرایی برای این پیشنهاد دارم. برای اجرایی شدن این طرح؛‌ می توانیم این پروژه را در برنامه آینده شهرداری قرار دهیم و در قبال آن وزرات ورزش و جوانان نرده های زمین های سبز کنار دریاچه را عقب ببرد تا مردم به طور عمومی از آن استفاده کنند. 

دبیر افزود: این آمادگی از طرف اعضای شورای شهر وجود دارد دو استادیوم ورزشی که برای شهرداری فقط هزینه دربر دارد و می تواند استفاده های بهتری از آن شود را در اختیار دو باشگاه معروف ورزشی تهران بگذارد.

وی با اشاره به محل قرارگیری این دو مجموعه در مناطق ۱۸ و ۱۹ یادآور شد: اعضای شورای شهر به نمایندگی از مردم این آمادگی را دارند که بهره برداری یکی از این مجموعه ها را به باشگاه استقلال و یکی را به باشگاه پرسپولیس بدهند تا از آن بهره برداری بهتری نسبت به شرایط فعلی انجام شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.