مدیر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان خبر داد؛

انجام سه هزار و 641 زایمان طبیعی در همدان

مدیر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان از انجام سه هزار و 641 زایمان طبیعی در سال جاری در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان زهره آب‌آب‌زاده اظهار داشت: در این مدت همچنین 4 هزار و 35 نفر سزارین شده اند.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته، 220 مورد افزایش زایمان طبیعی و 164 مورد افزایش سزارین وجود دارد، افزود: در مجموع پنج درصد افزایش تولد را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

آب‌آب‌زاده با بیان اینکه امسال، هفت هزار و 678 مورد تولد در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه به ثبت رسیده است، گفت: 253 مورد دوقلو و چندقلو در این مرکز متولد شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی برای افزایش زایمان طبیعی، اظهار کرد: زایمان طبیعی سلامت مادر و نوزاد را به همراه دارد و باید آگاهی‌بخشی به مادران باردار در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، ترغیب مادران باردار به افزایش زایمان طبیعی مورد توجه قرار گرفته است و دولت، حمایت خود را برای کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی به کار گرفته که در این خصوص اقداماتی در حال انجام است.

زهره آب‌آب‌زاده با بیان اینکه فرهنگسازی با هدف گرایش مادران به زایمان فیزیولوژیک، همت همگانی را طلب می‌کند، گفت: باید اقدامات اساسی در ترغیب مادران باردار به این نوع زایمان انجام شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی با هدف کاهش ترس از زایمان طبیعی در این مرکز برگزار می‎شود، افزود: کلاس‌های آموزش زایمان بی‌درد از برنامه‌هایی است که در حال حاضر در این مرکز به طور جدی پیگیری و برگزار می‌شود.

آب‌آب‌زاده گفت: پزشکان و دانشجویان فعال در زمینه زنان و زایمان باید از ترویج زایمان طبیعی حمایت کنند و زمانی که مزایای زایمان طبیعی محرز شود مادران باردار نیز به این نوع زایمان سوق می‌یابند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.