چند خبر از بحرین؛

حمله به مرکز دینی شیعیان در منامه/ افزایش ۵۰ درصدی بهای بنزین در بحرین

مرکز دینی شیعیان در پایتخت بحرین هدف حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، روز گذشته افراد مسلح به یک مرکز دینی شیعیان در یکی از روستاهای شهر منامه پایتخت بحرین حمله کردند. 

 این حمله قبل از طلوع آفتاب در روستای وادیان در منطقه ستره رخ داد. 

 به گفته شاهدان، افراد مسلح به سمت این ساختمان تیراندازی کردند و سپس گریختند. در این حمله، خسارت‌های سنگینی به این مرکز وارد شد. 

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است؛ اما فعالان بحرینی می‌گویند نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه این کار را انجام داده‌اند. این حمله مسلحانه، تلفات جانی به همراه نداشت. 

نظامیان رژیم آل خلیفه به چندین محله مسکونی در منامه حمله کردند
شبکه العالم گزارش داد: نظامیان رژیم آل خلیفه به شماری از محله‌های مسکونی در مناطق عالی و ستره در منامه یورش بردند و به ساکنان این محلات حمله کردند. 

شبه نظامیان نظام بحرین نیز با گلوله‌های جنگی به تکیه مرزوق در ستره یورش بردند. 

برخی محافل بحرینی این شیوه‌ها را محکوم و با خانواده‌هایی که به آن‌ها حمله شده است ابراز همبستگی کرد. 


افزایش ۵۰ درصدی بهای بنزین در بحرین 
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: بحرین دوشنبه اعلام کرد پس از کاهش یارانه انرژی درپی مشکلاتی که کشورهای تولید کننده نفت به علت کاهش شدید بهای نفت خام در بازارهای جهانی با آن مواجه شده‌اند، بهای بنزین را ۵۰ درصد افزایش داده است. 

دولت بحرین با اعلام این خبر افزود: «بهای بنزین سوپر ۱۶۰ فلس (۴۲ سنت آمریکا) در هر لیتر و بنزین معمولی ۱۲۵ فلس (۳۳ سنت) در هر لیتر خواهد بود.» 

بحرین افزود: «این قیمتهای جدید از روز سه شنبه اعمال خواهد شد.» 

بحرین این ماه یارانه دولتی گازوئیل و نفت سفید را در چارچوب اقدامات مشابهی که کشورهای همسایه بحرین در خلیج فارس از جمله عربستان، کویت و امارات انجام داده‌اند، کاهش داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار