یاسوج ؛

افزایش حاشیه‌نشینی شهرها ضربه طرح تجمیع روستاها در گذشته بود

دبیر شورای اداری لنده گفت: در گذشته طرح تجمیع روستاها منجر به افزایش حاشیه‌نشینی شده و امروز با ارائه خدمات به روستاها باید جلوی مهاجرت به شهرها را گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عادل مرادی گفت: مسئولان باید در ارائه خدمات به مردم کاهلی به خود راه ندهند و از همه امکانات و تجهیزات در این راه استفاده کنند.

وی افزود: فقر و محرومیت و عدم زیرساخت لازم در روستاهای لنده موج می‌زند و هر اداره باید به سهم خود قدمی در راستای بهبود وضعیت این روستا بردارد.

دبیر شورای اداری لنده تصریح کرد: این به معنای عدم خدمت‌رسانی به روستاها نبوده بلکه شدت محرومیت باعث شده اقدامات انجام شده به چشم نیاید.

مرادی یادآور شد: بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی که مسئولیت ساماندهی و بهسازی روستاها را بر عهده دارد اقدامات خوبی انجام داده و معابر چند روستای پر جمعیت شهرستان را بهسازی و بازسازی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث واگذاری زمین به مردم در روستاها باید سعی شود به افراد متقاضی به مهاجرت به روستاها زمین داده شود تا بتواند در جهت مهاجرت معکوس قدمی برداریم.

دبیر شورای اداری شهرستان لنده در ادامه به افزایش حاشیه‌نشینی شهرها اشاره و گفت: حاشیه‌نشینی در برخی شهرها از جمله لنده زائیده طرح تجمیع روستاها بوده که باعث مهاجرت بی‌رویه به شهرها شده ولی امروز باید برنامه‌ریزی لازم در تقویت زیرساخت‌ها و جلوگیری از مهاجرت‌ها صورت پذیرد.

وی افزود: استعلامات روستایی باید از دهیاری‌ها صورت پذیرد تا بتوانیم با جذب عوارض و مشارکت‌ها خدمات بهتری به روستائیان ارائه دهیم.

مرادی ضمن گلایه از عدم اتمام پروژه تعویض شبکه آب روستایی در روستاهای لنده گفت: آبفای روستایی باید نسبت به تعویض شبکه فرسوده روستایی اقدام کند در غیر این صورت در زمان اجرای طرح هادی خطوط شبکه انتقال آب در بری روستاها تخریب خواهد شد و هزینه‌های بیشتری را برای این اداره به همراه خواهد داشت.

وی به بحث گازرسانی به روستاها اشاره و افزود: امیدواریم دهستان پر جمعیت آل طیب در برنامه‌گازرسانی به روستاهای پر جمعیت قرار گیرد و به زودی شاهد انتقال گاز به این دهستان باشیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.