تبریز؛

برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در سال آینده خبر داد.

برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بهبودی در نشست هم‌اندیشی پنجمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: با توجه به شرایط داخلی و خارجی کشور، شرایط برگزاری همایش با چهار همایش گذشته متفاوت خواهد بود و همه این شرایط باید در شکل عملیاتی مدنظر قرار داده شود.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن محوریت همایش در حول محور بخش خصوصی چرخشی بزرگ است، اضافه کرد: واقعیت این است که به یک متولی و راهبر نیاز است و اساسا هم متقاضی و هم مجری همایش باید بخش خصوصی باشد و در جایی که دولت نیاز بوده و باید تعریف شود باید فعال باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در مرحله‌ای نیستیم که با برگزاری همایش تنها خودمان را معرفی کنیم امروز توانمندی‌های لازم فضا و زمینه و شرایط بین‌المللی فراهم است و باید محوریت این امر را به کسی بسپاریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تا مدت زمان برگزاری همایش فرصت داریم و از این فرصت باید استفاده کنیم در سفر هیئت‌های خارجی به استان و برعکس در هیئت‌های تجاری به صورت فشرده بسته‌هایی را در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه دهند.

حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز اظهار داشت: رسالت اتاق در حوزه سرمایه‌گذاری و برگزاری همایش بوده و در کنار بقیه تشکل‌ها وظیفه اصلی خود را انجام خواهد داد و این مسئله مختص تشکل‌های خاصی نبوده و کل جامعه اقتصادی استان را در برمی‌گیرد و همه باید دست در دست هم قرار دهیم تا رسالت خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بعضا برخی عامل‌های بازدارنده در این مسیر ایجاد مشکل می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسیر جذب سرمایه‌گذاری باید آسیب‌شناسی شود تا اتفاقات گذشته تکرار نشود، چرا که همه مسائل تاثیرگذار بوده و بر همین اساس اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوبی از این همایش‌ها برسیم باید همه سازمان‌ها همسو با ستاد سرمایه‌گذاری باشند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.