کهکشان گرسنه معلق در فضا + عکس

در این گزارش تصویری از یک کهکشان گرسنه را برایتان به نمایش گذاشته ایم که می تواند اجرامی سنگین تر از مشتری را در خود جای دهد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلسکوپ فضایی هابل تصویری از یک ابر کهشکان مارپیچی گرسنه معلق در فضا را که در فاصله 65 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد را تهیه و به ایستگاه های زمینی ارسال کرده است که در این تصویر جهت گیری کهکشان به وضوح قابل رویت است.

این کهکشان ساختاری دیسک شکل و مسطح دارد که با گرد و غبار و گازپوشیده شده که در آن لکه های روشن وجود دارد و در مرکز درخشان آن یک ستاره  سیاهچاله غول پیکر قرار گرفته که حضور یک سیاه چاله در چنین کهکشان دوری می تواند نشان دهنده استنباط مرکز آن محسوب شود.


کهکشان گرسنه معلق در فضا + عکس

ستاره موجود در مرکز این کهکشان دارای کشش و گرانش بسیار قدرتمندی است که صدای تیز و تندی را نیز در اطراف مرکز کهکشان ببه وجود آورده است و مرکز جرم بسیار بالایی دارد و همین امر مموجب می شود اجرام  کیهانی حتی سنگین را نیز در خود فرو برد.


گفتنی است در سال 2013 محققان در رصد های خود شاهد خشونت و گرسنگی این کهکشان بودن زیرا یک جرم کیهانی که چندین بار سنگین تر از سیاره مشتری اذست را بلعید. ناسا نیز در اینستاگرام خود تصویری از این کهکشان گرسنه را به اشتراک گذاشته که دین آن خالی از لطف نیست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۴
خدایا چقدر زیبا و بی نهایتی...