اصفهان؛

بازار مسکن اصفهان در انتظارتوافق و رفع تحریمها

ذهنیت مردم بر اساس مسایل سیاسی این گونه است که مسکن بعد از توافق هسته ای و رفع تحریمها کاهش خواهد بافت در صورتی که در حال حاضر بازار مسکن در پایین‌ترین نقطه سرمایه گذاری، خرید و ساخت و ساز قرار گرفته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از اصفهان، با بیان اینکه پیک رهن و اجاره بازار مسکن از خرداد تا پایان شهریور ماه است، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت بازار خرید و فروش مسکن در رکود قرار دارد و این رکود به دلایلی طولانی شده است.

رسول جهانگیری با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد یک دوره رکود و رونق در بازار مسکن بودیم، افزود:با توجه به ساختار جمعیتی کشور تقاضا برای مسکن همچنان بیش از عرضه ان است و سالانه بیش از 900 هزار مسکن در کشور نیازداریم و تا 20سال آینده بازار مسکن برای سرمایه گذاری جایگاه مطمئن و رو به رشدی خواهد داشت و اکنون بهترین زمان برای خرید وسرمایه گذاری در این بخش است .

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش رکود، کنترل تورم است، ادامه داد: ذهنیت مردم بر اساس مسایل سیاسی این گونه است که قیمت‌ اجناس، کالا، مسکن و ... بعد از توافقات کاهش خواهد بافت در صورتی که در حال حاضر بازار مسکن در پایین‌ترین نقطه سرمایه گذاری، خرید و ساخت و ساز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال در رهن و اجاره آرامش خاصی نسبت به سال‌های گذشته شاهد بودیم، ادامه داد: در حال حاضر فرصت و زمان رهن و اجاره نیست و عملا این امر نیز انجام نمی‌شود و به صورت موردی است.

جهانگیری تصریح کرد: سال جاری بازار مسکن در حالت رکود بود و عملا خرید و فروش رونق چندانی نداشت، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران ساخت و ساز در سه سال گذشته، وارد بازار رهن و اجاره شدند تا بتوانند از خواب بخشی از سرمایه خودشان جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: بخش رهن و اجاره امسال نسبت به سال‌های گذشته نوسانات عجیب و غریبی نداشت و پیک و رهن و اجاره دارای ثبات بود.  

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.