پوشش 95 درصد خدمات سلامت برای 15 میلیون حاشیه نشین شهرهای 20 تا 50 هزار نفر

قائم مقام معاون بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه از پوشش 95 درصد خدمات سلامت برای 15 میلیون حاشیه نشین و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛  دکتر ناصر کلانتری ضمن اعلام این خبر گفت: ارائه خدمات سطح یک بهداشتی در طرح تحول بهداشت به حاشیه نشینان و سکونتگاه های غیر رسمی در سه فاز برای حاشیه نشینان، شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت و شهرهای بالای 50 هزار نفر تدوین شده است.

وی افزود: هم اکنون این بسته های خدمتی برای حاشیه نشینان که 10 میلیون و یکصد هزار نفر هستند و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت که 5 میلیون هستند به پوشش بیش از 95 درصدی در کشور رسیده است.

قائم مقام معاون بهداشت این برنامه ها را عمدتا کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر اعلام کرد و گفت: در ابتدا تصور ما بر این بود که در مناطق حاشیه نشین باید به کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیشتر بپردازیم ولی با مطالعات، سرشماری و بلوک بندی هایی که بر روی جمعیت هدف انجام شد مشخص شد که مشکلات این بخش از جمعیت کشور نیز با جمعیت شهری مطابقت دارد و عمده مشکلات سلامتی حاشیه نشینان بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، قلبی، تنفسی، چاقی، فشار خون، اضافه وزن، سوء تغذیه و از این قبیل موارد است.

وی بیان داشت: علاوه بر این در برخی از مناطق ویژه حاشیه شهرها که مشکلاتی همچون دفع غیربهداشتی زباله، آب شرب ناسالم، تجمع غیر منطقی جمعیت در سکونتگاه ها و از این قبیل مشکلات وجود دارد نیز بسته های خدمتی پیش بینی شده است که به کنترل و پیشگیری بیماری های واگیر پرداخته شود.

دکتر کلانتری آسیب های اجتماعی را شامل 2 تا 3 درصد جمعیت حاشیه نشین دانست و گفت: مسائلی نظیر اعتیاد، بزه های اجتماعی و از این قبیل مشکلات هم در دو تا 3 درصد جمعیت حاشیه نشین کشور وجود دارد که به آنها رسیدگی می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار