برنج صدرنشین کالاهای وارداتی

بر اساس آمار گمرک در 17 دی ماه بیش از 5 هزار تن برنج به کشور وارد شد و برنج صدرنشین کالاهای وارداتی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار گمرک در 17 دی ماه سال‌جاری 5 هزار و 263 تن برنج به ارزش 4 میلیون و 581 هزار و 708 دلار به کشور وارد شد و برنج صدرنشین کالاهای وارداتی در این تاریخ شد.

بر اساس این گزارش موز سبز یا خشک کرده دومین کالاهای وارداتی در تاریخ یاد شده بود که 4 هزار و 250 تن از این کالا به ارزش 3 میلیون و 278 هزار دلار به کشور وارد شد.

فولادهای ممزوج گرم‌نورد شده سومین کالای عمده وارداتی در تاریخ 17 دی ماه بود که 2 میلیون و 316 هزار دلار صرف واردات این کالا شد.

بر اساس این گزارش 71 دستگاه خودرو سواری با حجم موتور 1500 سی‌سی و حداکثر 2000 سی‌سی به ارزش 2 میلیون و 30 هزار دلار تنها در 17 دی ماه به کشور وارد شد همچنین 47 دستگاه خودرو سواری با حجم موتور بین 2 تا 2 هزار و 500 سی‌سی به کشور وارد شد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس آمار گمرک ماهی تیلاپیلا، توتون و تنباکو، وسایل نقلیه موتوری برای حمل‌ونقل کالا، کنجاله و سایر آخال از دانه آفتابگردان و اجزا و قطعات چیلرهای جذبی از جمله کالاهای وارداتی در تاریخ 17 دی ماه است.

گفتنی است در راستای راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی مطابق بند "ج" ماده 38 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گمرک ایران، هدف شفاف‌سازی تجارت و امکان اتخاذ تصمیمات آگاهانه اقدام به انتشار اطلاعات تجارت خارجی به صورت روزانه کرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار