قزوين ؛

هزينه بيمه، متناسب با ريسک و رفتار رانندگان باشد

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت : اخذ مبالغ بيمه متناسب با ريسک و رفتار رانندگان ، در کاهش تصادفات موثر و مثبت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛سرهنگ سلمان اميری در نشست بررسي علل تصادفات و نقش شرکت هاي بيمه در سوانح رانندگي ، افزود : تصادفات و خسارات مالي و جاني ناشي از آن، از مهمترين چالش هايي است که در کنار تهديداتي مانند بيماري هاي قلبي، عروقي و بلاياي طبيعي، هزينه هاي بعضا جبران ناپذيري را بر جامعه تحميل مي کند.

وي با بیان اینکه جاده، وسيله نقليه و انسان را سه عامل مهم در وقوع تصادفات است ، ادامه داد : عامل انساني سهم حدودا 75 تا 90 درصدي از تصادفات را به خود اختصاص مي دهد که آموزش و آگاه سازي رانندگان از عواقب خطاهاي به ظاهر کوچک در کاهش تلفات انساني و زيان هاي جبران ناپذير آن موثر است.

جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه در اخذ مبالغ بيمه، هيچ تفاوتي بين راننده با تجربه و کم تجربه وجود ندارد ، ادامه داد: وضع قوانين بيمه اي و تخفيف مبلغ بيمه براي رانندگان به خصوص رانندگان جوان ، نقش ويژه اي  دارد.

اميري عنوان کرد: دولت با اجباري کردن بيمه هاي شخص ثالث، مشکل عدم استقبال و خريد اين بيمه ها را رفع کرده است و اکنون نوبت شرکت هاي بيمه گر است که حاکميت را در رسيدن به آرمان های جامعه ياري کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پيام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.