جوکار: تاکتیک عربستان در منطقه فرار رو به جلوست!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: عربستان تاکتیک فرار رو به جلو را در سیاست های خود انتخاب کرده است.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باید در ارتباطات خود با عربستان تیزبین باشیم و به لایه‌های عمقی‌تر اهداف و برنامه‌های این کشور توجه داشته باشیم، اظهارداشت: عربستان بازیگر مستقل منطقه نیست و در زمین آمریکایی‌ها بازی می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به ادعاهای بی‌اساس و ضد ایرانی وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر حمایت ایران از تروریسم تصریح کرد: چنین اظهاراتی به لحاظ سیاسی و حقوقی فاقد ارزش است و مقامات سعودی با این الفاظ می‌خواهند ژست‌هایی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی بگیرند.

جوکار با تاکید بر اینکه عربستان تاکتیک فرار به جلو است را انتخاب کرده است، بیان داشت: آن‌ها می‌خواهند با این اظهارات به نوعی خودشان را از ادعایی خود را از اتهامات حمایت از تروریسم مبرا کنند.

نماینده یزد و صدوق با بیان اینکه شکل‌گیری تروریسم چه به شکل قدیم و جدید داعشی آن، برخاسته از سیاست‌های آمریکایی‌ها است، گفت: تمام دنیا می‌دانند که وهابیت شالوده سیاسی عربستان را تشکیل می‌دهد و بر مبنای حرکت‌ها و اقدامات تروریستی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیرامون روابط آینده ایران و عربستان، تاکید کرد: تا زمانی که عربستان از رفتارهای خلاف حقوق بین‌الملل دست برندارد، روابط کشورمان با عربستان بهبود نخواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه عربستان در چارچوب سیاست‌های آمریکا عمل می‌کند خاطر نشان کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها در منطقه دخالت کنند و به سیاست‌گذاری‌های غلط‌شان ادامه دهند، عربستان نیز از آنان پیروی می‌کند و با این وجود شاهد روابط مثبتی میان کشورمان با رژیم آل سعود نخواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار