ابراهیمیان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

فقهای شورای نگهبان اجازه تعیین روش برای احراز صلاحیت‎ها را دارند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون به فقهای شورای نگهبان اجازه تعیین روش برای احراز صلاحیت‌ داوطلبان خبرگان را داده است.

فقهای شورای نگهبان اجازه تعیین روش برای احراز صلاحیت‎ها را دارندنجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر اینکه پیش از این اعلام شد که با نظر آیت‌الله مومن شخصی که در آزمون شرکت نکرده است می‌تواند صلاحیتش احراز شود،  نظر شورای نگهبان در این مورد چیست؟ گفت: آیت‌الله مومن برداشت خود را از قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کردند.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر شورای نگهبان برخی دیگر از فقها نیز این موضوع را اعلام کردند و این بدان معناست که همان اشخاصی که قانون به آنها اجازه احراز صلاحیت داوطلبان را داده است، می‌توانند روشی را مشخص کنند.

ابراهیمیان تاکید کرد: این بدان معناست که شاید فقهای شورای نگهبان در انتخابات دیگر ابزار متفاوت برای گزینش انتخاب کنند، البته هنوز ترتیب خاصی برای اشخاصی که در آزمون خبرگان رهبری شرکت نکرده‌اند، اتخاذ نشده و در صورت تصمیم‌گیری متعاقبا اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اطلاعیه این شورا مبنی بر تعیین شرایط داوطلبانی که باید در آزمون شرکت کنند، نیز خاطرنشان کرد: طبق این اطلاعیه که از طریق رسانه عمومی و از سایت شورای نگهبان منتشر شد، شرایط افرادی که در آزمون نباید شرکت کنند نیز گفته شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سخنگو ، شورا ، نگهبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار